Sunday, October 14, 2012

Kys og røvhul

Hjemmearbejde og hjemme hygge


Resultatet skulle efter sigende engang blive til en intim taske....hvad en intim taske er ved jeg ikke men ifølge Pia er det rigtigt.


Bo i 200m højde over sletterne ved Skola


Her undersøges min ny indkøbte Paraglider


Hygge hos Hans og Christina



To uger med alt for meget rejsen og derudover har week enderne været optaget af Paraglidning.

Først var jeg i Amsterdam i 4 dage, så var jeg to dage til paraglidning, så 3 dage i Danmark også 1½ dag med paraglidning igen.

Heldigvis skete der ikke nogle katastrofer på hjemmefronten. Drengene havde travlt med de mange lektier og de har virkeligt mange for. Pia derimod havde travlt med at finde en ny rengøringskone. Hver gang jeg kom hjem fra en rejse, var der noget galt med rengøringskonen. Det sidste var da hun gik i Pia’s neglelak og prikken over i’et var da hun formåede at ryge 4 cigaretter på 1½ time mens Pia kørte drengene i skolen. Derudover er hun heller ikke så god til at gøre rengøring.

Sidste fredag aften mens vi spiste, sad vi og snakkede om skolen, kammeraterne og piger. Vi vidste godt Emil havde haft en kæreste i Østrig og vi vidste også godt han en gang havde fået et kys. Hvad vi ikke vidste, var at Kasper, der normalt fornægter alt der har med piger at gøre også engang havde fået et kys af en pige. Da han fortalte om episoden forstod vi hvorfor. Det skete i børnehaven fortalte han, han var faldet i søvn ude på græsplænen og pludselig vågnede han ved at en pige kyssede ham på munden. Om han kunne lide det eller ikke fik vi aldrig at vide, men mon ikke de kommende teen age år også vil give lignende nærkontakt til det modsatte køn.

Det var også ugen hvor Kasper fik uberettiget skældud i skolen. Selv på den Britiske skole er der andre børn der snakker tysk, så nogle gange bruger Kasper og Emil tyske udtryk, når andre kan forstå det. Dette var også tilfældet i en skoletime, hvor en kommentar fra en kammerat blev besvaret med de tyske ord ”ach so”, der på dansk betyder ”ja så”. Læren troede Kasper svarede ”ashole”, der på Engelsk betyder ”Røvhul”. Naturligvis var det alt sammen et hændeligt uheld som vi alle kunne grine af, men nogle gange er det nok ikke altid lige let jonglere imellem flere sprog.

Jeg er nød til at nævne paraglidning. Hver dag i week enden har jeg været ude og ”flyve” og det er blevet højere og højere. Jeg har endda brugt to ferie dage for at få noget træning og erfaring.  Min Logbog har nu 7 flyvninger fra 5 forskellige bjerge. Den højeste flyvning var dog sidste søndag, hvor vi tog ud til en gammel militær flyveplads. Den 2 km. Lange landingsbane blev brugt til at trække os op via en vire efter en bil. Viren var over en kilometer lang så når vi udløste viren var vi oppe omkring en kilometer. De første par gange var det lidt skræmmende, men tredje gang var det en fornøjelse. Det var faktisk så stor en fornøjelse at jeg i denne week end købte en et år gammel paraglider skærm. Det er en ny model, der er utrolig sikker, mens den stadigvæk har gode manøvre egenskaber så den skal nok give mange gode stunder.

Det er nu Søndag aften, vi har været ovre ved Christina og Hans for at forberede den international dag på Kasper og Emils skole. Drengen er endnu ikke færdige med lektierne (10 timer er brugt i week enden) men de fået fri nu, så iPad’erne er fundet frem. Pia mangler stadigvæk at bage lidt til den internationale dag i morgen, mens jeg kun mangler at gøre bloggen færdig.

See you in the sky

Fam. Mortensen

No comments: