Sunday, May 18, 2014

Jeg overlevede.......

Det er ikke en ny afro frisure, men en gas eksplosion da jeg skulle starte grillen


Som i også kan se så fejre vi Consita's sejer i melodi grandprixet, med en hel uge uden at barbere sig


Sådan fejre man spørgsmål 1000 i matematik i Østrig


En veltilfreds mand 700m over Salzburg på sin mountainbike


Bordtennis foregår ikke kun med små bolde.....



Det var tæt på, men jeg overlevede. Det var tirsdag aften og jeg skulle til at grille. For det første havde jeg lige fået en ny fyldt gasflaske, også havde det regnet hele dagen og skyerne hang ekstremt lavt, hvilket resulterede i en høj luftfugtighed. Først åbnede jeg for gassen, så prøvede jeg den indbygget tænder i grillen, men intet skete. så blev gassen slukket og en af de tændere med en lang tændhals blev fundet. Endnu engang blev gassen åbnet, men desværre virkede den tænder heller ikke. Så fik jeg hentet en lighter fra Pia og den virkede. Den fik tændt ikke bare det gas, der kom ud af brænderen i grillen, men også alt den opmagasinerede gas fra de to foregående forsøg. Det resulterede i en gassky og flamme, der totalt omgrænsede grillen....og mit hoved. Heldigvis blev gassen hurtigt brændt, men varme sensitive dele af min krop så som hår, øjenbryn og øjenvipper kunne ikke klare varmen. Jeg er nu blevet en del klogere så når vi i aften skal tænde grillen, ved jeg godt hvad man skal passe på.

Det har været en ganske almindelig uge, men meget arbejde, både for mig og Camilla. Hun har haft flere 12 timers vagter på hospitalet hvor hun er i praktik. Det var også en af grundene til at hun og en veninde tog til Schweiz lørdag morgen, blot som en week end udflugt for at stresse af. Vi har ikke hørt meget til hende, men håber vi ser hende i aften.

Kasper og Emil nød at være i skolen i fredage, specielt i matematik, hvor de fejrede at de havde lavet spørgsmål nummer 1000 i opgavebogen. Det blev fejret med pizza og ikke bare et par stykker, men hele 27 stk. De blev bragt, men nok ikke af pizzabudet på knallert :-)

Desværre har det regnet næsten hele week enden, så jeg har ikke besteget Untersbjerg som planlage som efter sidste week end. Det blev derimod til en 2 timers cykeltur, hvor jeg fik mig en overraskelse. Jeg kørte 5 km ad vejen til Fyrstenbryn, hvor der starter en kraftig stigning som er rigtig hård. 2-3 km. før Fyrstenbryn var en korsvej, hvor 3 hurtige cyklister nærmede sig min rute. jeg fik speeded lidt op og det så ud som om jeg kunne avancere afstanden mellem dem og mig. Faktisk kunne jeg ikke se dem da jeg startede opturen på bjerget. efter 5 min. midt på bakken, hvor jeg var aller mest træt, hørte jeg en lyd bag mig. da jeg drejede hovedet så jeg de tre cyklister nærme sig mig med en fart, der var hurtigere en min. Hvad der var endnu mere overraskende var, at først cyklist var en ældre herre omkring 60 år og det så ikke ud til at den stejle stigning påvirkede ham, ej heller hans to børnebørn der kom bag ham. Det var et nedslået øjeblik da de overhalede mig, lige indtil jeg fik kigget på deres cykler. Det viste sig nemlig, at det var elcykler med en hjælpemoter. Det gav ekstra energi og jeg lave en ny rekord med næsten 700 højdemeter på under to timer.

Så skal grillen tændes.......men bare rolig man laver ikke sådan en fejl to gange.

Servus Fam. Mortensen


No comments: