Sunday, June 1, 2014

Gaven til kvinden der har alt.....

En fantastisk salat, med rødbeder, orange linser og parmasam kager....mums


Pia har jo snart fødselsdag og hvad skal mak købe til kvinden der har alt. På arbejde så jeg en sen eftermiddag denne fantastiske kombi vogn stå, med alt hvad der skal bruges til at rengøre et hus.....det må da være noget en kvinde der har alt ønsker sig ????


Først kom fiskesuppen ind........


Så kom fiskesuppen ud ;-)



Pia havde i morgen TV set en kok lave en Thai ret, som så virkelig lækker ud, så det skulle vi naturligvis også prøves. En del af retten var en noget anderledes dressing, som mest bestod af fiske sovs og chili. Det var torsdag retten skulle serveres og desværre faldt den ikke i alles smag. Speciel den noget anderledes fiskesovs, som der desuden var rigeligt af, var ikke særligt meget efterspurgt. Af en eller anden grund gik der udfordring i at kunne spise en stor sovse ske af fiskesovsen. Først var det Emil som prøvede, derefter Kasper. Begge lykkes, om end med nogen hæslige ansigtsudtryk. Da det blev Camillas tur fik hun sovsen ind i munden, men så kom den ikke længere og da hun prøvede at komme hen til vasken blev hun standset af drengene, der ivrigt forsøgte at overtale hende til at sluge hvad hun havde i munden. Camilla nåede aldrig vasken, for selv om det var en speciel situation, så var den også komisk, så midt i et grineanfald blev fiskesuppen presset ud af munden og hen over gulvet og bordet. Det var naturligvis sjovt at se på, men hvor sjovt er det at få fiskesuppe der både lugter og er klæbrig ud over bord og gulv. 

Fredag blev drengene kørt ud til en kammerat, hvor de skulle overnatte sammen med 5 andre. Vi var klar over at de sikkert ville komme sent i seng, hvilket de også gjorde. Kasper sov næsten 4 timer næste eftermiddag, men vigtigst af alt var naturligvis at de havde moret sig.

Fredag var også dagen, hvor jeg købte mine nye vandrestøvler. Det er ikke helt almindige støvler, men støvler der kan klare konditioner i 4000m højde. De skal naturligvis bruges når jeg skal bestige Piz Palu i Juli. Nu kan nye støvler være temmelige hårde ved føderne ind til man har gået dem til, så i dag kl. 7:00 mødtes jeg med Jozef ved Untersbjerg, hvor vi både gik op og ned. Det var en tur på 5 timer og støvlerne er nu godkendt, hvorimod mine ben ikke er godkendt. Jeg skal helt sikkert træne noget mere før jeg her helt klar til Piz Palu.

Det er nu eftermiddag, Camilla kommer snart hjem, også skal grillen startes og en fersk laks med sød senneps skal sættes over. 

Servis Fam.Mortensen

No comments: