Sunday, December 21, 2014

Waldklang og vaniljekranse

Så er vi til "Waldklang" i Anif, en fantastisk visuel oplevelse


En aften selfi, desværre uden sne


Til gengæld var der sne på løjpen, dog var det pletvis og mest kunst sne der lå i en stor bunke, men så lander man heldigvis blødt når man styrter


Kasper og Emil fik deres julegave i dag, da vi ikke har plads i bilen. Den er allerede samlet og taget i brug.


Når pigerne bliver trætte i armene, må manden i huset træde til :-)



To arbejdsuger, hvor jeg hver uge var ude og rejse 4 dage. Drengen og Camilla har også knoklet som en besat for at forberede sig til prøverne i december. Specielt Spansk har været i fokus for Kasper og Emil, da de stadigvæk mangler at komme på niveau med de andre elever, der har haft et halvt år mere med spansk end drengene. Camilla er også spændt godt for, med undervisning om lørdagen, så hendes skoleuge er 6 dage....sådan godt gået Camilla.

Da week enderne er helget skolearbejde, har vi ikke lavet meget. Det er dog blevet til en biograftur, hvor jeg konstant fik at vide, at jeg var pinlig pga. den måde jeg spiste popcorn. De andre påstod man kunne følge min vej ind i salen ved at følge tabte popcorn.......

Vi var også til "Waldklang" i Anif. Det foregik inde i en skov, ved en mindre skovsø. Visuelt var det fantastisk, med alle forskellige former for lysshow, med små boder, hvor man kunne købe gløg og vafler. Der var blot for mange mennesker og køer alle steder.

Vejret har ikke været med os der gerne vil stå på ski, men jeg har dog været ude sidste søndag og denne søndag, mens familien sov eller lavede lektier. Men så er det rart at komme hjem til Pia og Camilla der spiller julemusik i stuen, mens de er ved at lave vaniljekranse og andre julekager.

Det er nu søndag og allerede tirsdag sætter vi os i bilen og kører mod Danmark....dog først når drengene har haft deres sidste prøve i år, som er i Spansk. Jeg tror jeg taler for drengene når jeg siger, at de nok er dem der glæder sig mest til juleferien.

En glædelig jul og et lykkebringende nytår til alle der måtte læse vores blog.

Familien Mortensen


No comments: