Monday, August 9, 2010

Fødselsdag på Göllstrasse

Her hygger mændene med snack og sodabajer på toppen af Gaisberg


Fødselsdagsgaver høre sig til en rigtig børnefødselsdag også selv om nogle er bløde


Heldigvis var der også nogle hårde gaver, her er Kasper og Emil godt i gang med at samle deres nye cykler


Denne kagemand var en fodboldskagemand, jeg "tror" nok det skulle ligne fodboldsspilleren Kaka


Det var ikke kun Pia der kunne hygge sig med Lene.


Ugens ret var en virkelig perle. den tog godt lang tid at lave, men resultatet var fantastisk:
Fladfisk rullet i sød sennep, purløg, salt og peber oven på tykke pandekager lavet af perlebyg, med radiser og en cream lavet på sød sennep og drænet yoghurt.


Man kan se langt væk fra toppen af Gaisberg, men man har brug for en kikkert, hvis man vil se hvor man bor


Jeg er mange gange blevet beskyldt for at bringe pinlige billeder af alle andre familiemedlemmer i vores blok. Derfor er jeg blevet tvunget til at gøre nedenstående vidioklip tilgængelig.......det var mod min vilje


Hip hip hurra Kasper og Emil havde fødselsdag i mandags. De havde en lang ønskeliste og de fleste ønsker fik de opfyldt. Der var dog et ønske der ikke blev opfyldt. De havde ønsket sig at jeg skulle klædes ud som en klovn, hoppe på et ben og sige lalalalalalala samtidig med jeg hoppede i poolen. Nej de fik derimod en ny cykel med støddæmper både foran og bagpå. Cyklen har 18 gear og kun håndbremser, hvilket kommer til at kræve lidt til vending for Kasper og Emil, da de allerede er begyndt at brokke sig over manglende pedalbremse.

,
Tirsdag aften ankom Lene. Hun havde rejst rundt i Østrig og vandret i bjergene. Desværre skulle hun hjem allerede torsdag morgen, så det blev ikke til en vandretur på Untersbjerg. I stedet fik Pia og Lene en masse tøse snak og en tur til Salzburg, så jeg tror ikke Lene har kedet sig mens hun besøgte os.
,
Det er nu besluttet !!!! den 14. september skal jeg sammen med Jozef og Johann bestige Waztmann, som er et af de højeste bjerge i nærheden af Salzburg. Jeg tog derfor på Untersbjerg søndag, hvor jeg levede en rekord tid på Toni-Lenz Hytte opgangen, kun 3 timer, hvor jeg tidligere havde taget 3½ time. Der ud over gik jeg ca. 150m ned og op af bjerget for at få ekstra højde meter i benene.
,
Søndag eftermiddag blev dedikeret til mandehørm, så vi drenge tog først på Gaisberg, hvor vi havde snack og sodavand med, så vi kunne hygge os. Efter en rundtur på bjerget tog vi tilbage og gik i poolen og nød endnu mere snack og sodavand. Det var rigtigt hyggeligt og da vi skulle i seng var vi ”mænd” rigtigt godt trætte.
,
Servus Fam. Mortensen

No comments: