Sunday, June 19, 2011

Balaton søen og hvepsebo'er

Her er et af resultaterne fra Camilla og creativ timerne i skolen. En skilpadde i fedtsten. Camilla fik 1. karakter i creativitet, måske ligner hun sin mor :-)


Det er ikke rummænd vi har på vores terrasse, men det lokale frivillige brandvæsen, som kom og fjernede to hvepsebo'er


Hvorfor sidde indenfor og spille når man kan sidde udenfor på trampolinen


I Ungarn gik ugen hurtigt. For det første havde vi fri om mandagen og allerede onsdag efter frokost startede vores 2½ dags team building. Vi startede med at køre til Balaton søen, hvilket var første gang jeg oplevede dette fantastiske sted. Hvis man ikke har havet, så må det næstbedste være Balaton søen. Atmosfæren er som når man er på ferie ved middelhavet, lange gader med cafeer, butikker med oppustede badedyr og folk der går rundt i badetøj med håndklæder. Om fredagen endte vi team buildingen på søen, hvor i 5, 35 fods sejlbåde konkurrerede som i et rigtigt kapløb. Vores hold vandt en runde og tabte en runde, hvilket sammenlagt blev til en 2. plads.

I Østrig var vejret fantastisk, hvilket også i sommertiden betyder hvepse. Hen på ugen fandt Pia ud af at vi have et hvepsebo under terrassebrædderne. Først ringede hun til mig for at høre hvad hun skulle gøre. Jeg kunne ikke hjælpe, så hun ringe til vores gode hjælper i Grundfos, Christa. 3 timer senere stod det frivillige brandvæsen uden for vores hus og 1½ time senere havde de taget terrassen op, fjernet to hvepseboer og lagt terrassenbrædderne tilbage. Desværre blev vejret dårligt i week enden, så vi kunne ikke nyde vores hvepse fri terrasse.

Week enden bestod af regn, regn og TV. Vejret viste sig fra den virkelige dårlige side. Faktisk var det så koldt natten mellem lørdag og søndag, at der kom sne ned til 2300m. Det var jeg ikke glad for at se, da jeg om 14 dage skal bestige Watzmann, der er 3000m høj.

Det er nu søndag aften og Pia har lavet wiener schnitzel til aftensmad, jeg har fået min week end weiss bier, drengene spiller PC game og Camilla er lige kommet hjem fra en veninde….så en ganske stille week end,

Servus Fam. Mortensen



No comments: