Sunday, November 27, 2011

Jul og Atkins

Taget på fersk gerning, Cola, riskiks og Gitte på Skype


Første tegn på at slankekuren virker, livremmen skal spændes ind, men hvad gør man så når der ikke er flere huller....så bore men et.


En af de mange flotte broer over Donau i Budapest


En typisk Atkins middag, ingen kartofler, pasta eller hvid brød


Så bliver julepyntet fundet frem fra gemmerne under trappen


Her er julenissen ved at lave kaffe til nissemor


Man skulle næsten tro at hun fandt en gave fra sidste Jul der ikke var blevet pakket ud


To uger hvor jeg kun så familien i 15 timer. Det startede i sidste uge om mandagen, hvor jeg blev hentet af taxien 4:30 om morgen for at rejse til USA. Her tilbragte jeg hele ugen og rejste hjem fredag nat, men pga. tåge mistede jeg flyet i Amsterdam, der skulle bringe mig tilbage til Budapest. Jeg var derfor først hjemme kl. 18:30 om lørdagen og allerede 17:30 om søndagen blev jeg igen hentet i taxi for at flyve til England. Turen til USA var fantastisk. Vi tilbragte 3 dage i Chicago på et hotel i centrum af byen. Der blev derfor brugt mange timer på gåture i denne fantastisk smukke, rene og venlige by. Vi kørte med elevator op i John Hancock bygningen, der engang var den højeste bygning i Chicago og USA, men nu kun anden højeste, kun overgået af Sears Tower, der i dag er den højeste bygning i USA efter kollapset af de to Twin Towers. Bygningen har 100 etager og er næsten 350m høj, så man skal ikke lide af højdeskræk. Jeg tog forskud på julegaverne og brugte lidt penge i 3 forskellige Apple forretninger, så jeg kom hjem med den nye iPad2 incl. fleksible cover, et AppleTV, en TimeCapsel for back up og en docking station for Ipad og til sidst en taske og en Stylis pen til at skrive på Ipad’en. Det gode var at jeg sparede ca. 27% i forhold til Europa/Danmark da dollaren kursen er temmelig lav lige nu. Jeg tror efterhånden at hele familien er blevet konverteret til Apple fan, om det er godt eller skidt ved jeg ikke, men produkterne er i hvert fald fantastiske, specielt designet.

Hjemme i Ungarn havde Pia travlt med at besøge veninderne. Nogle gange havde hun for travlt. En dag skulle hun ud med skraldespandene og idet hun stræder ud af døren ved siden af porten, lukker den i med et klik. Så var gode råd dyre, Pia overvejede om hun skulle klatre over den 3m høje mur, for som hun sagde; når vores indbrudstyve kunne gøre det, så kunne jeg vel også. Heldigvis droppede hun ideen og prøvede at ringe på ind til naboen, der er ejer af vores hus. De svarede ikke, så tilbage i tænkeboksen. Heldigvis forsøgte hun endnu en gang at ringe på naboens dør og denne gang blev der svaret, heldigt for Pia, for hun stod udenfor uden overtøj i få graders varme.

Om søndagen havde drengene besøg af deres nye ven, Steffan, der er fra Belgien. Steffan er en lille dreng, der passer godt sammen med Kasper og Emil, både i størrelse og med interesser, så der var livlig aktivitet med badminton, bueskydning og computerspil.

Tirsdag i denne uge stod Kasper og Emil tidligere op end normalt. De havde en plan der skulle iværksættes og som krævede lidt forberedelse. Når man nu er tvillinger, så må man mindst en gang i livet prøve at skifte identitet, så på badeværelset fik Emil Id cream i håret og sideskilling og Kasper redte sit pandehår ned i panden. Da der bruges skoleuniform var tøjet ikke et problem, blot skulle Emil smøge ærmerne op som Kasper plejede at gøre. Da vi hentede dem om eftermiddagen var de begge opstemte og kunne næsten ikke holde op med at tale og grine af dagens episoder. De havde talt, at hele 27 personer var blevet narret og specielt en pige, som vist godt kunne lide Kasper……..eller var det nu Emil, var blevet helt forvirret. De var dog ikke gået så langt, at de havde byttet klasse, men både elever og lærere var blevet narret.

Jeg er på slankekur for at blive klar til skisæsonen. Det burde være let, da det er Atkins kuren, hvor man må spise alt det kød man vil, men ingen kulhydrater. Planen er at komme ned under 100 kg. og jeg er godt på vej. Om morgenen vejer jeg ca. 100 kg, men turen til USA og England spolerede de gode tendenser, da jeg ikke kunne undgå mad med kulhydrater. Heldigvis er jeg tilbage igen og allerede denne morgen er jeg nede på 100,4 kg. Når jeg siger det ikke er så let, så er det fordi der faktisk er kulhydrater i næstet alt man spiser eller drikker. De kulhydrater man må spise svare til 3-4 kopper salat, hvilket svare til de kulhydrater der er i 4 dl mælk. Det betyder også at rødvin og weissbier er bandlyst, ingen chokolade, ingen kartofler og brød, kun kød og salat/grøntsager med lavt kulhydrat indhold. Nu er jeg startet så jeg har besluttet at jeg fortsætter ind til den 23. dec. Der skal jo også være plads til de brune kartofler og risalamande 

Camilla er stadigvæk i Østrig og vi svaner hende meget…….

Szia Fam. Mortensen

No comments: