Monday, April 23, 2012

Havearbejde og godt vejr



Kasper og Emil samt vennerne nyder det gode vejr


Havearbejdet er knap så kedeligt når man bruger maskiner


Der blev gået til den, så der var dobbelt op på lommepengene denne week end.



Man skulle være barn, Kasper og Emil havde stadigvæk ferie i denne uge og trods det var de på skolen Onsdag. Mandag var de igen nede ved deres venner, hvor de fik filmer mere til deres film. Onsdag skulle de så ned på skolen for at arbejde med konstruktionen af filmen. Det var ikke let for normalt må de ikke komme på skolen i ferien da de ikke er forsikret, men deres ICT (Computer undervisning) lære fik dem ind. Torsdag var de også sammen med vennerne, men her hos os, hvor de lavede alt fra film, til bueskydning, bordtennis og badminton. Det er godt at se de endelig har fået nogle kammerater de kan være sammen med når de har fri.

Jeg selv skulle på team building med hele management teamet. Turen gik til Serbien, hvor vi boede i to byer, så 8 kirker og gamle historiske bygninger, travede 4-6 timer hver dag og spiste alt for meget godt mad. Desværre kan jeg ikke huske alle navnene, men historisk har den nordlige del af Serbien tilhørt Ungarn og et mindretal på ca. 300.000 personer snakker stadigvæk Ungarsk. Samtidig er der en række historiske monomenter og bygninger der stammede fra den gang Tyrkerne i 1500 hundred tallet i en lang årrække lå i krig med de omkring liggende lande, incl. Habs dynastiet der på det tidspunkt regerede i området.  Det var interessant at se de mange historiske mindesmærker, men jeg begynder at forstå, hvordan min søsters mand Søren, der hvert år er tvangsindlagt til at se på adskillige kirker og gamle bygninger på deres ferie i Europe må føle…..Søren jeg føler med dig J

Vi var først hjemme Lørdag aften 22:00 så søndagen er blevet brugt til at slappe af. Det vil sige, at vi lige faktisk er blevet inviteret på tidlig aftensmad hos Jannek og Karina. Det passer faktisk godt, da vores internet er nede. Det betyder at Pia ikke kan gå på face book, drengene kan ikke lave lektier eller spille Mind Craft, jeg kan kun lave teksten til bloggen ikke publicere den og jeg har ikke mulighed etablere forbindelse til Grundfos, hvis jeg skulle få lyst til at svare et par emails.

Mandag og internettet fungere igen J

Szia Fam. Mortensen

No comments: