Sunday, September 2, 2012

Skolestart og 10 kamp

Første dag i skolen, iført sort blazer



Sa er der morgen samling for Kasper og Emils klasser


Hygge før 10 kamp


Første kamp diciplin: Dart



Det måtte jo komme. Efter 9 ugers ferie skulle skolen starte. Det var ikke kun ny klasse men også mange nye klassekammerater, det er jo en international skole hvor 20-30 % af eleverne skifter hvert år, også skulle de også have nyt slips og som noget totalt nyt, skulle de nu gå med en mørk blazer. Selv om der var meget nyt og spændende så var stemningen som altid når man skal starte i skole….øv ferien er ovre og nu skal vi til at have lektier for og allerede anden dag fik de lektier for…mere øv.

Camilla og Pauli havde nydt 3 dage ved Balaton søen men måtte allerede tage hjem torsdag eftermiddag, da Camilla var blevet kaldt på arbejde om fredagen. Hun skulle ud og servere og det viste sig at hun skulle servere både fredag og lørdag, 7 timer hver dag.  Da vi snakkede med hende her søndag eftermiddag, var hun totalt udmattet, men 140 EUR rigere.

Lørdag kom Anna, Brian og børnene på besøg. Brian og jeg havde for 14 dage siden udfordret hinanden i 10 kamp og første match skulle nu afgøres. Brian havde bla. valgt dart og da jeg havde dartskive på terrassen blev det hos os. Desværre havde jeg mistet mine dart pile i sikkerhedskontrollen i Budapest lufthavn, det er en længere historie, men jeg har i hvert fald lært at man ikke må have dartpile med op i et fly. Det betød at jeg måtte spille med Brians pile, hvilket var min undskyldning, for da aftnen var omme førte Brian.

Vasarnap er søndag på Ungarsk og det skulle betyde noget hen ad: familiedag. Det har vi fået bekræftet flere gange. F.eks. er det næsten umuligt at have week end skift på vores fabrik. Ingen vil arbejde om søndagen. Vi havde også planlagt at se på biler i dag,  da jeg skal bestille ny firmabil i næste uge, så hele familien tog med til BMW og Audi i Budapest. Desværre er det ikke som i Danmark, hvor bilforhandlerne har åben i week enden, hvor kunderne har fri, så vi fik kun fedtet en masse ruder til da vi pressede vores hænder og næser mod forhandlernes ruder for at se de forskellige modeller og farver.

Det er ny søndag og hele familien er samlet i stuen og om lidt skal vi alle have rester fra lørdags aftensmad. Derefter skal vi sammen se en god film, så man kan godt sige at vi også holder familiedag.

Szia Fam. Mortensen

No comments: