Sunday, November 4, 2012

Døde orme og græskarmænd

Når man skal interview's om paragliding er det vigtigt man er i den rigtige stemning.


Selv Emil er blevet forelsket i min paraglider hjelm


Hvad er Halloween uden brækkede fingerkager


Læreinde Pia i gang med at fortælle hvordan man laver græskarhoveder og resultatet var fantastik


Er de ikke flotte



My name is Bond, James Bond….Torsdag og fredag var helligdage i Ungarn og selv om drengene havde 15 timers lektier for, blev der også tid til at tage i biografen. Selv Pia valgte at tage med, om det var fordi det var den nye James Bond film ”Skyfall” med Daniel Craig eller fordi hun gerne ville være sammen med os drenge, er jeg ikke helt sikker på.

Fredag og Lørdag gik med lektier for drengene, mens jeg pakkede paraglideren før jeg  mødtes med paraglidervennerne og tilbragte de to dage på bakken. Lørdag havde vi en aftale hos Jannik og Karina kl. 14:00 men desværre måtte jeg ringe og sige jeg blev forsinket, da jeg befandt min 30 km. væk fra Budapest på toppen af en 400m høj bakke med en fantastisk vind, der bare måtte udnyttes. Heldigvis havde de gemt lidt kage og kaffe selv om jeg kom en time for sent i forhold til aftalen.

Søndag var store græskar dag, hvor vi sammen med Familien Poulsen lavede de flotteste græskarudskæringer. Der var sensommer i luften med 19 grd. På det højeste, så det var dejligt at stå udenfor og udskære de mange græskar. Grunden til vi skulle udskære græskar var naturligvis Halloween, men det kom stadigvæk som en overraskelse, da jeg hørte Emils forslag til en Halloween spøg. Da han og jeg var alene, spurgte han om jeg havde en kunstig edderkop. Det havde jeg ikke, men jeg var naturligvis interesseret i at vide, hvad han skulle bruge den til. Jeg planlægger at skræmme mor sagde han. Edderkoppen skulle puttes i en pose med noget hun ville spise, f.eks. en pose chips. Det har jeg ikke svarede jeg, men efter lidt betænkelighed spurgte han så, om han kunne bruge rigtige orme. Syntes du ikke det, er synd for ormene og mor svarede jeg. Måske men hvad hvis jeg først slår ormene ihjel så er de døde. Jeg havde stadigvæk svært ved at se rigtige orme i en pose chips, selv om de var døde, så vi blev enige om at det nok var en dårlig ide.

Det er nu søndag aften og vi skal hverken have græskar suppe eller ormemos men simpelt skal det være….Tun, ris og majs.

Szia Fam. Mortensen

No comments: