Sunday, April 19, 2009

Ugen hvor Kasper havde en kærste i 17 min.

Når man gerne vil have lidt privatliv på terrassen må man lave et hegn



Det er sådan Pia og Camilla bruger week enden

Det er ikke et nyt familiemedlem men Alfi der er i bad

Og her har vi en rigtig uldtot

Dette er så til gendgæld ca. 100 nye familiemedlemmer. Vores store Gubi mor fik unger.


Det er ikke Harry Potter med Kasper med hans nye briller

,
Dette var en rejse uge for mig. Jeg var i Rusland, hvor Grundfos deltog i en Minemesse. Da jeg er ansvarlig for Mineforretning Globalt er det naturligvis interessant når et af vores støreste selskaber vælger at fokusere på Mine forretningen.
,
På Göllstrassen gik livet som sædvanlig....næsten. Børnene skulle kun i skole Onsdag og fredag da der var heligdage i forbindelse med Påsken. Tiden fik de bla. til at gå med HABBO, som er en hjemmeside, hvor man lever et "second life". Det er faktisk en god måde at lære adfærd, ogsa skal man skrive til hinanden, hvilket giver øvelse til Kasper og Emil. Kasper var da også kommet godt i gang med skriveriet og en pige fik interesse for ham. Hun må have været lidt fremlig for hun spurgte om hun måtte være kærster med han, dog først efter hun havde spurgt om hans alder og han havde svaret 13 år. Det gik da også godt i ca. 17 min. indtil hun syntes han havde for mange stavefejl når han skrev. Hun blev derfor godt sur og begyndte at sige han var grim og dum og det der var værre. På det tidspunkt viste Camilla at hun var storesøster til Kasper. Hun tog over og fortalte "tøsen" på nettet en ting eller to. Nogle gange skal der ekstern indflydelse til før at man virkelig oplever hvor stærkt blodet bånd er.
,
Andre gange er blodets bånd ikke så tykt. Det var også ugen hvor vores Gubier fik unger. Det var Kasper og Emil der pludselig med vild begejstring kom ned og kunne berette at akvariet var fyldt med 50...nej nærmere 100 gubiunger. Pia skyndte sig naturligvis op og ganske rigtigt mindst 100 unger. Da de stod der og betragtede fiskeynglen fik Pia sagt at hun ikke anede hvad de skulle gøre, hvortil Emil svarede uden at fortrække en mine: Bare vent til i morgen så har de andre fisk spist ynglet. Og ganske rigtigt, næste morgen var alle ynglet væk. At ynglet var væk er en ting, men den måde Emil forklarede det på var skræmende voksen og for naturligt.
,
Lørdag fik vi afsat drengene hos en legekammerat, hvorefter Pia og jeg kørte på indkøb. Vi skulle købe ind til en hegn uden om terrassen og et net til at skærme for resten af haven. Såndag var derfor dømt til hårdt arbejde, men.... da det var sidste dag i ski sæsonen tog Drengene og jeg til Flachau søndag morgen kl. 9:00 og fik 2½ time på ski i noget der nærmest må betegnet som softice. Men vi fik afsluttet sæsonen med maner og da vi kørte hjem var vi alle enig om at det havde været dejligt og vi trods alt glædede os til næste sæson, hvor camilla kunne være med.
,
Resten af Søndagen gik med at få bygget hegnet. Hårdt arbejde for en hårdt arbejdende mand. Solen skinnede fra en skyfri himmel og jeg tror jeg har fået min første solskolning på næsen. Pia og Camilla nød også solen, men det var i en mere afslappet stilling, liggende på trampolinen.
,
Livet er ved at gå sig sædvanlige gang igen, men intet er for givet, så hvem ved hvad næste uge bringer,
,
Servus Fam. Mortensen






No comments: