Sunday, April 11, 2010

En stille uge med pile og ildebrand

Når solen er fremme er den rigtig skarp og dette skulle naturligvis udnyttes. Her prøver Kasper og Emil at skabe ild med et forstørrelsesglas.


Her er det lykkes at få ild og nu består kunsten i at vedligeholde ilden.

Her får Alfi et velfortjent bad. Badet er noget den nyder, men den efterfølgende hårdbørstning er ikke så rar.

Sidste week end lavede vi flitsbuer, men vi havde ingen fjer til pilene. Denne uge fant jeg mit fluebinder grej frem og her var rigeligt med fjer, så nu har drengene helt hjemmelavet buer og pile.

En helt igennem stille uge. Jeg var på rejse fra tirsdag til fredag og for børnene var det igen tid til skolen.
,
Mandag var dog helligdag og den tilbragte vi med hjemlig hygge. Drengene og jeg lavede hjemmelavede pile til deres hjemmelavede flitsbuer. Jeg havde fundet mit fluebindergrej i kælderen og der i mine mapper blandt hackler, mulvarpeskind og hareøre fandt vi også rigeligt med fjer. Pilene blev fremstillet og drengene gik utroligt meget op i at de kom til at se professionelle ud. Det færdige resultat var da heller ikke dårligt og pilene bestod den afsluttende skydeprøve. Prøven bestod i, at vi på marken affyrede pilene i en 45 grd. Vinkel til jorden. Hvis de kunne bevare en krum bane og lande med spidsen i jorden havde de bestået prøven. Alle pile opførte sig eksemplarisk i luften.
,
Emil havde en sjov bemærkning vi ikke kunne lade være med at tænke på. Om fredagen da vi sad omkring middagsbordet, proklamerede Emil at han ikke havde nogen drømme. Det var noget af et udsagn og kunne naturligvis tolkes på mange måder. Jeg spurgte derfor hvad han mente med det. Der var ikke noget han kunne tænke sig at blive når han blev stor. Det syntes jeg lød underligt, da farfar altid havde kaldt ham en statsmand og derfor har Emil altid sagt, at han ville være statsminister når han blev stor. Jeg spurgte ham derfor om han ikke stadigvæk ville være statsminister, hvortil han svarede, at det var han ikke mere sikker på. Jeg spurgte naturligvis hvorfor og svaret var tankevækkende. Jeg tror ikke jeg vil have særlig meget tid til min familie og børn, hvis jeg bliver statsminister. Dette kunne jeg naturligvis kun bekræfte nok var rigtigt, men at da han trods alt havde tænkt over på familie og børn, så havde han da en drøm om fremtiden. Det måtte han jo give mig ret i selv om det med at finde en kone ikke var noget han tænkte så meget på.
,
Week enden var også ren afslapning. Der var ikke godt vejr så vi spillede Romikube, så film og hyggede os med henholdsvis Lego, face book og arbejde. Camilla var som altid sammen med hendes veninder.

Næste uge får vi besøg af Helle, Peter og Lucas, så vi håber vejret bliver bedre.
,
Servus Fam. Mortensen



No comments: