Sunday, July 25, 2010

Alt optaget på hotel Mortensen

Det er ikke fordi der er udbrudt krig i Østrig, blot mine ønsker om gardiner der ikke slipper lys ind i soveværelset, der er grunden til at Pia syr to gardiner sammen

Når man nu har besteget Untersberg på 4½ time har man brug for at køle fødderne ned.

Piger kan også have brug for at køle fødderne, men det skyldes power shopping

Alle gæster hos os på Göllstrasse bydes naturligvis velkommen med en weiss beir

Så kan der vist ikke være ret mange flere personer i poolen

Afslapning med en spændende bog

Efter en løbetur er det vigtigt at strække ud også er det godt at være to

En ferie kan bruges til meget, her er der hækleopskrifter der diskuteres

Så ankom familien Pinnerup og sædvane skulle det fejres med weiss bier

Mandag var en dag vi alle så frem til. Det var dagen, hvor Helle, Keld, Nikolaj og Emma kom og besøgte os. Drengene havde virkeligt set frem til besøg, Pia glædede sig til at få en tøse snak og jeg så frem til selskab på vej mod toppen af Untersberg.

Allerede om eftermiddagen og aftenen gik vi drenge i planlægnings mode og besluttede os for at benytte ruten fra Tysklands siden over Toni Lenz hytten mod toppen af Untersberg. Tirsdag morgen startede med en smoothi lavet på bananer for at give energi til turen og rygsækken fyldt med vand og energibar. Turen gik godt, dog syntes Keld at luften blev lige lovligt tynd på toppen, det var i hvert fald ikke konditionen der var noget galt med.
Tirsdag skulle Gitte, Ivan, Sasja og Niclas ankomme omkring kl. 24:00. desværre havde de problemer med deres GPS, der på et tidspunkt førte dem tæt på Tjekkiet. De ankom derfor først hen på morgenen kl. 04:00. Der var fyldt godt op i huset, så da jeg kom ned om morgenen lå Gitte på sofaen og sov med et tørklæde over både hoved og krop pga. alle de mange fluer der var i stuen.
Onsdag tog vi afsked med Keld og Familie og nød resten af dagen i solen. Vi havde op til 34 grd. de første 4 dage af ugen. Det var først fredag det begyndte at regne. Det var derfor godt at Ivan og jeg gentog forsøget på at bestige Untersbjerg om torsdagen. Sidste gang de besøgte os nåede vi kun ½ vejs op af bjerget, dette skulle ikke gentage sig igen. Vi havde besluttet at tage doppler steige ruten, som er den hurtigste, men også den stejleste og farligste. Desværre var der en del skyer omkring den mest farlige del af stigningen, men det afholdte os ikke og kl. 7:50 startede opturen. Allerede da vi passerede det sted, hvor vi sidste år vendte om, kunne vi se at vores mellemtid var god, så vi fortsatte optimistisk. På et tidspunkt, hvor vi netop var kommet ind i skyerne holdt vi et hvil. Da vi stod der så jeg noget der bevægede sig på klipperne ca. 40-50 m foran os. Jeg kunne ikke helt se hvad det var, men regnede med det var en bjergged, så jeg rettede Ivans opmærksomhed på dyret foran os. Pludselig spurgte Ivan lidt bekvemt om der fandtes bjørne her i bjergene, han syntes nemlig at bevægelserne af dyret ikke lignede en bjergged, men snare en Grizzly bjørn. Mens vi snakkede bevægede dyret sig uden for vores synsvidde, og vi fik aldrig afklaret om det var en bjergged, en bjørn eller en Østrigsk Big foot. 1 time senere stod vi på toppen af Untersbjerg, vi havde overvundet bjerget selv om den farlige doppler steige med den tætte tåge forsøgte at forhindre vores opstigning mod toppen.
Sammen med Gitte og Ivan kom også Camilla Dahl, der skulle besøge vores Camilla i en uge. Hun kom med flyet fra Hamburg og skulle blive i lidt mere end en uge. Det er ikke meget vi har set til Camilla og Camilla, da de enten er på værelset eller sammen med deres Østrigske venner. Det er nu 4 gang hun besøger os det er virkelig noget vores Camilla glæder sig til når hun kommer på besøg.
Lørdag blev der så igen fyldt i huset. Heldigvis skulle Camilla og Camilla i byen, hvor de sov ude, hvilket var godt da familien Pinnerup (5 personer) kom på besøg for en enkelt nat. De havde også haft problemer med trafikken fra Italien til Salzburg, men vi nåede at få en hyggelig aften og morgen. Efter morgenmaden tog vi alle til Bad Dürenberg for at prøve sommerrodelhbahn, der er en 2,2km. Lang sommer bobslæde bane. Desværre var den lukket, men så var det heldigt at en anden turistattraktion, den lokale saltmine var åben. Vi havde besøgt minen 3 gange så vi sagde farvel til familien Pinnerup og kørte hjem.
Det er nu søndag eftermiddag, Tour de France er ovre, vi sidder alle i sofaen og slapper af som man nu skal når man har ferie og heldigvis er ferien ikke helt ovre, Ivan og Familie rejser først hjem midt på næste uge, så vi har stadigvæk tid til hygge.