Sunday, March 20, 2011

Store næse og tænder og lidt for tyk

En fantastisk ret, som er utrolig let at lave (10 min.) Hvidlög ristet i olivenolie, der i blandes spinat der varmes saa det falder sammen. Friske baand spagetti i blandes og retten serveres med serrano skinke og parmasanost


Naar kälkebakken er 1000m er der langt op til toppen


Saa er Pia klar til kaplöb


Jeg ved ikke hvordan man skal tolke ansigtsudtrykket paa Pia ?? kan hun lide det eller er hun skräkslagen


Dette er saa vores ynglings Mc Donald's og selvfölgelig skulle vi ogsaa denne week end have en milkshake


Jeg troede jeg var færdig med at rejse, men i denne uge har jeg sovet i 4 forskellige senge og de næste 2 uger bliver ikke anderledes, så jeg må nok vende mig til konstant at leve i en kuffert, i hvert fald så længe familien boer i Salzburg.

Hjemme i Salzburg gik livet også sin vante gang. Camilla havde en eksamen i biologi, hvor hun fik et flot 2 tal. Hun var dog lidt skuffet, hvilket jeg ikke kan forstå, jeg ville have været glad for et 10 tal (2 tal i 2011) i biologi da jeg gik i skole.

Det var også ugen, hvor Camilla igen havde lært noget af ”tyrkermor” hendes klassekammerat i skolen. Onsdag lavede hun en spændende Tyrkisk ret, hvor hovedingrediensen var bulgur samt andre spændende krydderier, der bla. Farvede rettet knald rød. Den smagte desuden fantastisk, så resten af familien håber, at hun kan lære lidt flere spændende retter af ”tyrkermor”

Sidste uge gik vaskemaskinen i stykker. Denne uge kom turen til vores gasfyr. På vej hjem fra Ungarn om fredagen ringede Pia. Så er den gal igen…..ikke vaskemaskinen spurgte jeg ængstelig. Nej svarede Pia, men jeg er begyndt at fryse, vores gasfyr er gået i stykker. Heldigvis kunne vi få en reparatør allerede fredag eftermiddag og kl. 20:00 om aftenen da X-factor startede, var der igen varmt i stuen.

Lørdag var rent hygge. Om eftermiddagen tog vi dog en tur ned i media markt for at købe en blækpatron. Vi kom da også hjem med en blækpatron, men vi havde også en ny kaffemaskine, der kan lave al verdens forskellige typer kaffe. Argumentet for at købe den var, at den var på tilbud og man fik for 400 kr,. Kaffe med i købet. Samtidig havde jeg lidt dårligt samvittighed, da jeg ikke havde købt en kobberbryllupsgave til Pia, så kaffemaskinen var en form for aflast.

Her søndag tog jeg på bakken da vejret var perfekt. Høj sol og -2 grd. Heldigvis er alle turisterne ved at være væk, så man kan få nogle gode lange og hurtige ture ned af bakken, uden at grupper af skiskoler hele tiden kommer i vejen. Hjemme igen var Kasper og Emil ved at skrive en opgave, der gik ud på at beskrive deres far. Jeg tror det er første gang jeg er blevet analyseret så grundigt. Far, hvorfor har du sådan en stor næse ?? Far, hvorfor har du så store tænder ?? Far, hvorfor er du ved at få grå hår ?? Far, når du vejer 104 kg. er du så tyk ??. Man siger jo, at det er fra fulde folk og børn man høre sandheden, så det kan godt være jeg skulle få mig en næseoperation, farve håret og gå på diæt.

I skrivende stund er vi netop hjemvendt fra en tur til Bad Dürenberg, hvor vi kælkede. Faktisk var de ringen sne ved Bad Dürenberg, så vi fortsatte op i bjerget ind til vi kom til det mest fantastiske sted. Perfekt sne, ikke for stejlt og en bane der var 1000m lang. Det har gjort sit indtryk på hele familien. Kasper, Emil og Alfi er alle trætte…..også Pia og Jeg :-)

Servus Fam. Mortensen

No comments: