Sunday, October 9, 2011

Thai massage og højsæson for besøg

Sådan sidder man og nyder en fredag aften når ens sofaer stadigvæk er våde efter en vådrensning


Det er godt man har briller, ellers måtte vi sidde med kikkert og se fjernsyn, men derfor kan man jog godt nyde rødvinen og maden.


Denne fantastiske ret med kyllingebryst marineret i hjemmelavet urtesalt go friske grøntsager med kørveldrys...mmuummms


Med hjemmelavet lemonade går skriveriet lidt bedre.



Pia havde en travl uge. Alt i alt havde hun 7 besøgende, der enten skulle udbedre skader eller hjælpe. Tirsdag kom havemanden, han var alene og skulle lukke ned for de udvendige vandhaner. Onsdag kom naboen med to servicearbejder, der skulle reparere de udvendige skodder, der var beskadiget efter vores indbrud sidste uge. Der kom også en indvendig handy mand, der udbedrede en masse små ting som en brækket nøgle i løsen til kælderen. Onsdag kom vores nye rengøringsdame, hun hedder Szilvia. Jeg skrev sidste uge om vores billige havedreng, der kostede 25 kr. i timen. Szilvia er næsten lige så billig. 250 kr. for 7 timers arbejde, så nu er huset rent og næsten helt ryddet op. Torsdag kom Naboen med en ekstra hylde til vores køleskab og om fredagen kom sofamanden, han rensede vores sofaer så de nu ser ud som nye (250 kr. for 3 timers arbejde). Søndag kom Karina og Jannek på besøg. Faktisk er det de første gæster vi har haft besøg af.

Her kommer en lille motivator til dem der tænker på at besøge os. Lørdag var jeg nede og få Thai massage. Jeg havde fået et hold i nakken sidste uge og det var blevet bedre i nakken på bekostning af generelle problemer i resten af ryggen. Jeg bestilte 45 min. med nakke og ryg massage og jeg fortrød ikke. Et ting var selve massagen, der var fantastisk, men den bedste oplevelse var den måde den kvindelige massør brugte alt fra hænder, albuer, knæ og fødder til at give massage. Det hele startede med at jeg lå på maven og pludselig kunne jeg mærke at hun langsomt kravlede op af mine ben på hænder og knæ, der samtidig trængte ind i mine ømme muskler. Senere under massagen vandrede hun stående op og ned af min ryg samtidig med at hun brugte fødderne og tæerne til at masere musklerne. Hele massagen kostede kun 125 kr. og køber vi købt et 10 turskort bliver prisen 105 kr. Efter den oplevelse lover jeg en omgang Thai massage til alle der kommer og besøger os.

Nu er det også blevet efterår i Ungarn. Lørdag var temperaturen ned til 6 grd. og om dagen var der kun op til 9 grd. Heldigvis er temperaturen i poolen stadigvæk 31 grd. så det var en sand fornøjelse at svømme en tur Lørdag morgen efter jeg var kommet tilbage efter min cykeltur i bakkerne hvor vi bor.

Det er nu søndag og vores eftermiddagskaffegæster er taget hjem. Pia har snakket med familien, der har holdt barnedåb for Emilie, Kasper og Emil er i kælderen og spiller online med vennerne fra Danmark. Jeg sidder og hygger mig med resterne af den hjemmelavet lemonade og skriver bloggen til musik af Adele….bedre bliver det ikke.

Szia Fam. Mortensen

No comments: