Sunday, January 8, 2012

Nytår og opkast

Selv Pia får spillet på Kasper og Emils nye bordtennisbord


Den nyeste model, der her udstiller en af Pia's kreationer


Her overrækkes en hjemmelavet gave til det nye medlem af familien: Emilie


Hun er nu sjov, hende moster Pia


 Selv Kasper og Emil syntes Emilie is sød


Fødselsdag, 45 år og stadigvæk smuk og stærk


Søstrene Hansen


Hvilket to uger. Vi nød rigtigt Camilla’s besøg, som helt sikkert var alt for kort. Måske var det godt, at det var for kort, for selv om vi havde flyttet hendes ting ugen før, gik hun på opdagelse i alle vores gemmer. Det var alt fra Pia’s tøj, til madvare og andre gode ting at have i en ny lejlighed. Det betød også, at da vi skulle af sted var bilen HELT fyldt op, hvilket var tagbox og bagagerum. Den 27. kørte vi til Salzburg, hvor vi fik sagt farvel til Camilla, der havde valgt for første gang at tilbringe Nytår i Salzburg. Vi andre kørte til Munchen, hvor vi tog biltoget til Danmark.

Den 28 landede vi i Langå, hos Pia’s søster, hvor vi skulle overnatte, da vores eget hus var blevet lejet ud. Da vi ankom, var deres mindste dreng Nicklas syg med opkast. Den 29. havde vi besøg af nogle fælles bekendte, hvor manden stadigvæk havde maveproblemer. Den 30. fik deres datter dårlig mave med opkast. Ind til den 31. var ingen af os syge……

Den 28. besøgte vi min søster, hvor vi som eneste gang fik spillet pakkeleg, hvilket drengene naturligvis syntes var dagens højdepunkt. Det var godt at være hjemme ved familien og vi fik da også en forhåndsanmodning om besøg, så vi ser frem til at se Ulla og Søren her til sommer i Budapest.

Den 30. var det turen til Pia’s familie, hvor middagen blev holdt hos hendes forældre. Hele huset var fyldt incl. nyeste medlem af familien ”Emilia”. Pia havde forsøgt sig med brune kartofler Juleaften, men med mindre held, så hendes far, der er ekspert og den der normalt laver brune kartofler, havde sørget for de lækreste kartofler med grønlangkål til. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har spist så meget som den aften….lækkert.

Den 31. min fødselsdag og ja jeg blev 45 år, blev holdt sammen med familien om morgenen og senere sammen med naboerne på vejen. Vi startede kl. 15:00 med kaffe hos familien Langvad, hvor vi også skulle sove ind til næste dag. Senere fik vi startet grillen og to fantastiske oksemørbrad blev grillet og nydt i festligt lag sammen med lidt rødvin. Peter Holme, der også var med til festen, er pt. i lære som Fyrværkerimester og havde sørget for aftenens højdepunkt, et 15kg. batteri og to 6” rørbomber. For at få mest ud af vores besøg cirkulerede vi mellem de forskellige huse på vejen og det blev vist lidt sent før vi kom hjem om morgenen.

Det var om morgenen det skete. Kl. 05:00 startede jeg med at kaste op og hele 4 gange måtte jeg ud og kaste op. Da de andre stod op kunne jeg kun blive i sengen og ligge der uden appetit og med feber. Det blev ikke bedre af, at jeg ikke kunne overbevise de andre om, at jeg var syg og ikke havde tømmermænd. Jeg blev i sengen hele dagen og heldigt for mig, så blev Emil syg sidst på dagen og nåede da også at kaste op i bilen på vej hjem til Pia’s søster. Jeg er stadigvæk ikke helt overbevist om at de andre virkelig tror, at jeg også havde omgangssyge og ikke tømmermænd.

Mandag tog vi tilbage til Ungarn og tirsdag var vi igen tilbage i vores hus. Ugen gik med vask og rengøring, da vi lørdag skulle have besøg af en dansk arbejdskollega og søndag havde Kasper besøg af en klassekammerat, da de havde et fælles klasseprojekt de skulle have færdig til mandag.

Vores nye medlem af Apple gruppen er stadigvæk ikke helt dus med hendes nye iPhone, men det hjælper og her i week enden fik hun installeret en blogger apps, så hun nu kan blogge direkte til hendes egen blog (http://piabilleder.blogspot.com/). Det betyder at hun fra hendes iPhone direkte uploader billeder og tekst direkte til bloggen. Jeg syntes det er flot hun sådan har taget den digitale tidsalder til sig, både med at lave hendes egen blogg, hvor hun udstiller de forskellige nips ting hun fremstiller, men også i at udforske de muligheder, der ligger i hendes iPhone. Værst var det dog her til morgen, da jeg kl. 8:30 vågnede med et sæt da soveværelset blev invaderet af en flok skræppende ænder…..troede jeg. Det var blot Pia der havde fundet en ringetone, der kunne vække hende, det vækkede helt sikker også mig.

Det er nu anden søndag i 1012, dagen før skolestart og starten på et nyt år. Heldigvis er en ting ved det gamle, når jeg nu er færdig med at skrive bloggen skal jeg ud og tænde for grillen for at gøre klar til at grille 24 timers marinerede kyllingebryster.

Szia Fam. Mortensen

No comments: