Sunday, January 29, 2012

Bøjle på tænderne og McDonald

Når Camilla ikke har fået internet, så må man på McDonald for at lave lektier...ikke det værste sted :-)


En stolt kasper med en anden plads for bedste raket. den fløj næsten 12 meter


Hej Jeg hedder Emil og jeg er en lille dreng


En grøn ko ???? kan det nu være rigtigt ???? Kasper og Emil er i hvert fald importeret.


Camilla er ved at gøre sig klar til diendle bal med farvet øjenbryn og iPhone


Her besøger vi Hans Jørgen og Tanja, der har en Xbox med danseprogram. Smukt var det ikke, men underholdende :-)


Datter af en rigtig gør det selv far, kan naturligvis også selv bore huller.



Det var fredag og jeg havde travlt med at komme hjem, da vi skulle pakke bilen for at køre til Salzburg og besøge Camilla. Week enden var nøje planlagt, da det var den week end, hvor Camilla skulle øve til næste ugens test. Hun skulle også til Diendle bal og selfølgelig være sammen med os. Selv om vores ankomst var kl. 23:00 og klokken var næsten 24:00 før vi gik i seng, var Kasper, Emil og jeg allerede på toppen af løjpen i Flachau kl. 9:00. Vejret var ikke det bedste, det sneede let, men det forhindrede os ikke i at nyde 6 timer på løjpen incl. en omgang kakao med flødeskum og en gang wiener schnitzel. Da vi sad og spiste schnitzlen begyndte Emil pludselig at spytte mad ud. Det viste sig at en kindtand var faldet ud…..det var måske ikke den mest møre schnitzel vi havde fået i Østrig. Hjemme igen blev Kasper og Emil sat af hos deres gamle klassekammerat Miki og jeg kunne hente Camilla hos svigerforældrene. Jeg regnede med at blive i bilen mens Camilla kom ud til mig, men pludselig stod svigerfaren ved siden af bilen og alt argumentation om at vi havde travlt, var omsonst. Jeg måtte ind og have en Weiss bier og en ½ time med samtale på tysk. Heldigvis er han den snaksaglige type, så jeg sagde mest: Ja und nein, men lidt tysk fik jeg dog snakket.

Søndag blev jeg hentes af to kollegaer fra Grundfos Østrig, for at tage på en 2 dags skitur ved en hytte, der lå direkte på pisten ved Zell am See. Det var en fantastisk træhytte, hvor hele øverste etage var privatejet, hvor vi boede og neden under var der restaurant. Det var to fantastiske dage, hvor jeg fik testet min teknik og udholdenhed, da begge var eksperter på ski. Jeg havde derfor nok med at følge med og når jeg følte jeg havde overskud prøvede jeg at følge dem i deres spor ned af løjpen, hvilket ikke altid var lige let.

Hjemme i Salzburg var der krise, da Kasper og Emil have hjemmearbejde for og de skulle bruge internet og Camilla havde ikke internet i hendes lejlighed. Gode råd var dyre og jeg blev ringet op for at bidrage med gode ideer. Min bedste ide var at tage på McDonald, hvilket de gjorde søndag formiddag i næsten 3 timer. Her fik de forbindelse med internettet og lektierne til Mandag blev lavet mens de fik pomfritter til morgenmad.

Tilbage i Salzburg fil Camilla og Pia styr på lejligheden og da jeg kom hjem Mandag kl. 16:00 var der ryddet op og endda boret 5 huller til viskestykke stativet, flot gået Pia 

Tilbage i Budapest igen var Pia ved at blive forvirret. Hun havde været ved fysioterapeut, med ryggen og nakken. Konklusionen på hvad der kunne hjælpe var ved at gøre Pia skizofren. Anbefalingen fra fysioterapeuten var, at hun skulle have bøjle på tænderne for at lette spændinger i kæberne og sko indlæg for at støtte ryggen. Som Pia selv forklarede følelsen, så føler hun sig som en teenager med bøjle på og en pensionist der er ved at blive platfodet.

Tirsdag sad jeg i møde da telefonen ringede. Det var Pia, men jeg trykkede optaget. Der gik kun få sek. så ringede telefonen igen, måske var det vigtigt. Jeg tog telefonen og spurgte om det var vigtigt, hvortil jeg fik en arrig Pia i røret. Hvis du ønsker at have lys i lamperne når du kommer hjem, så må du hellere lytte. Det viste sig, at to personer fra det lokale elselskab ønskede at lukke for strømmen fordi Grundfos ikke havde betalt elregningen. jeg fik ringet til vores økonomidirektør, der via telefonen fik kontakt til de to fra elselskabet. Heldigvis fik hun forklaret, at de ikke havde fået en regning men naturligvis ville betale. Nu går vi bare og håber at regningen bliver betalt.

Week enden er ved at være ovre, vi har besøgt nogle nye bekendte, haft gæster til kaffe, sovet længe og lavet lektier. Lige nu spiller Danmark og Serbien, vi er ved at gøre klar til at grille, men mens jeg skriver bliver det mere og mere spændende. Heldigvis har vi Mikkel Hansen, så vi håber på en fantastisk slutning på week enden……..Det blev for spændende men nu er det slut OG DANMARK ER EUROPAMESTER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Szia Fam. Mortensen

No comments: