Sunday, December 16, 2012

Fængsel og ny bil

Et af de mange julegave hæklerier....jeg er ikke helt klar over hvordan slut resultatet kommer til at se ud.


Alt hvad der ligger på gulvet må man træde på...og det er hele familien enig om incl. Alfi


Så er der julehygge med æbleskiver og hjemmelavet kakao og flødeskum



Mandag og tirsdag var jeg i København og jeg var nær strandet i Danmark, dels pga. vejret men også fordi jeg havde en nær ”fængsel” episode i lufthavnen. Det hele startede før August, hvor Kasper og Emil ønskede sig en mobiltelefon. Aftalen var at de skulle have en iphone i kombineret fødselsdagsgave og julegave. Derudover havde jeg en indkøbsliste med til København, der bla. indeholdt to pakker palmin. Da jeg skulle igennem sikkerhedskontrollen i lufthavnen, blev der pludselig stort opmærksomhed med min kuffert. Ham der kontrollerede indholdet via røntgen, tilkaldte pludselig en af de bevæbnede vagter og sammen fulgte de min kuffert hen til mig. Er det din kuffert, spurgte de med strenge miner, der bestemt ikke osede af Julestemning. Ja svarede jeg, må vi kigge i indholdet var deres kommentar. De fik selvfølgelig lov og efter en grundig gennemgang så de knap så strenge ud. Er du dansker spurgte de, ja svarede jeg, så vil vi gerne vise dig noget. De viste mig deres røntgen billede af kufferten, hvor der var to tydelige mørke firkantede skygger med to tilsvarende gennemlyste elektronik devises oven på. Da jeg havde pakket kufferterne, havde jeg uden omtanke placeret de to iphone oven på de to pakker palmin, og som den ene betjent sagde, så var røntgen billedet af min kuffert et af skoleeksemplerne på, hvad der kunne ligne et terrorist forsøg på at smugle to plastiksprængstof bomber ind i et fly. Episoden endte godt, jeg fik lov til at boarde flyet og betjentene har sikkert fået sig en god kaffepause historie.

Onsdag kom Julen tidelig til Ungarn, jeg fik leveret min nye bil. Det er også en Audi A6, men med en lidt mindre motor, men til gengæld mere udstyr. En ny bil er fantastisk, specielt lugten og de fuldstændig rene paneler og den voksbehandlede lak, hvor vandet preller af eller samler sig i små halvdråber. End til nu må der hverken spises eller drikkes i bilen, men lad os nu se hvor lang tid det vare, vi skal snart til Salzburg og Danmark J

Lørdag var storehyggedag, hvor vi hentede vores Juletræ. Det var sædvanen tro kun drengene og jeg der tog af sted. Vi fandt et smukt mindre træ, der sagtens kunne være bag i bilen, selv om det pinte mig at skulle putte et vådt grannålefældende træ ind i min nye bil. Hjemme havde Pia lavet æbleskiver med et strejf af citron og kardemomme og dertil serverede hun, hjemmelavet varmt kakao med flødeskum. Julehyggen var ikke ovre for vi havde bestilt premiere billetter til storfilmen ”Hobitten” så resten af eftermiddagen tilbragte vi sammen i biografen med 2 x 3 liters popcorn og 3 liter Cola

Det er nu søndag, vi er netop kommet hjem fra Karina og Jannek, Kasper og Emil’s Juleferie er startet, Pia har derimod travlt med at hækle bestilte julegaver og jeg må også vente til Onsdag eftermiddag med at holde ferie, men en ting er sikker, vi glæder os alle til Julen, hvor vi skal være sammen med Camilla og senere familien og vennerne i Danmark.

Szia Fam. Mortensen

No comments: