Sunday, November 10, 2013

Store IT uge

3 dejlige piger til wellness og VIP forplejning


Så ankom de…..drengenes nye iMAC PRO med Hasswell chip og det kunne ikke gå hurtig not at få dem åbnet


Flere flotte kreationer fra Pia


Når man er for lang tid i IKEA, så bliver man træt, men så er det jo godt, man er nød til at teste sofa'er til det nye hus


Sådan set mit nye vægttræningsstativ ud. Et multistativ, der giver rigeligt med udfordringer til drengene og jeg


Jannek i fuld gang med at skille min iMAC ad, så den kan blive opdateret med nogle super hurtige SSD RAM




Som far er der nogle ting man må og skal oplære sine sønner i. Jeg kom for sent med at binde slips, hvor Pia var hurtigst, men denne uge fik jeg opfordringen til at lære drengen at barbere sig. En kammerat fra skolen var begyndt at barbere sig en gang om ugen og da drengene også var begyndt at få sorte små dun under næsen, hvor specielt Camilla var kommet med kommentar, syntes de begge det var på tide, de begyndte at barbere sig. De har nu barberet sig 2 gange uden at skære sig og med hæderligt resultat, så mon ikke jeg kan markere denne opgave som afsluttet.

Det var også store IT uge da drengenes nye MAC Book Pro med Hasswell chip blev leveret fredag. Det betød, at det meste af week enden er gået med udforskning af Laptoppen. Også jeg havde store IT uge, da jeg sammen med Jannek skulle skille vores iMAC ad for at opgradere den med en SSD ram for at gøre den 2-3 gange hurtigere. To kabler og RAM var købt og kl. 14:00 søndag gik vi igang. 15:30 var iMAC'en skilt ad og vi skulle montere kablerne……..til skræk og rædsel så havde vi fået et forkert kabel. 16:30 var vi færdig med og samle iMAC'en (uden ny RAM) og heldigvis sidder jeg pt. og skriver ved den, så vi fik samlet den korrekt. Et nyt kabel er ny bestilt og for håbentlig kan vi næste week end endnu engang adskille iMAC'en.

Lørdag tog Pia og jeg en tur i IKEA for at se på nye møbler. Vi havde besluttet at købe nye stuemøbler da vores gamle er meget gamle, men også fordi vores nye stue er meget lille og vi vil gerne have nogle møbler der af udsende og design syner mindre for derigennem at give indtryk at at fylde mindre.

Søndag morgen startede jeg sammen med Bjarne og Thomas for at køre en lille tur med Mountain bike. Det blev til 2 timer og alt andet end en lille tur. Det havde regnet om natten og nogle steder var der så mudret ned af bakkerne i skoven at når jeg bremsede gled julene blot i mudret og pga. de stejle bakker accelerede jeg fortsat. Det var en utrolig spændende tur og jeg er glad for at jeg ikke kom galt afsted.

Det er nu søndag, der er total stille i huset…..alle sidder ved en PC :-)

Szia Fam. Mortensen

No comments: