Sunday, January 18, 2009

Denne uge fik vi endnu engang en ny mor

Trampolinen er ikke kun til sommerbrug



Her er et billede af husets vildkatte


Dette er så resultatet af endnu en tur til frisøren


Uge 3 var ugen hvor alle på en eller anden måde måtte til doktor. Først fik Kasper problemer med ørene. Han var begyndt at få ondt samtidig med han fik det dårligt. Det resulterede naturligtvis i at han måtte til lægen for at få checket ørene. Emil havde de sidste par uger jævnligt haft næseblod, så da Kasper skulle til læge tog Emil med. Kasper fik konstateret en virus, som kun kunne behandles med smertestillende medicin. Emil fik en hærdende salve der skulle sikre, at de sprøde blodkar blev mere stærke. Hvis det ikke hjalp så skal han senere have brændt karene i næsen. Camilla skulle til konsultation på Salzburg's hospital, hvor de behandler knæskader. Der blev hun undersøgt yderligt og meldingen var den samme som før, hun skal have nyt korsbånd. Tidspunktet bliver senere i foråret, hvor vi selv kan finde et tidspunkt, der i forhold til skole og ferie er optimalt. Pia fik et hold i nakken så hun var sengeliggende i en dag. Hun fik noget yderst stærkt smertestillende så hun konstant var svimmel og tågede rundt som en anden fulderik. Hvad skete der så med mig ?? jeg var blevet forkølet, hvilket ikke er specielt, men desværre havde bakterier funden vej gennem tårekanalerne så jeg udviklede øjnbetændelse også måtte jeg også til læge for at få ordineret salve og øjndråber. Her søndag er vi dog alle over vores skavanker og vi ser nu frem til en mere normal uge.
,
Da Pia fik klippet håret sidste uge var en af begrundelserne at det lange hår var tungt at bære rundt på. Det kom derfor som en overraskelse da jeg i Onsdags kom hjem fra en tur i Tyskland og fandt børnene med "endnu en ny mor" Pia havde været ved frisøren fået klippet håret yderligt og farvet det sort. Meeen det er ikke slut endnu for farven i håret har ikke farvet hele håret, så hun må tilbage til frisøren i næste uge. Hvordan hun ser ud efter endnu en tur til frisøren kan vi kun gisne om, men bliver det ved på den måde, ender vi med en skallet mor.
,
Lørdag var Kasper, Emil og jeg ude på ski. Vi var sammen med en dansk kollega, der bor her i Østrig og som har en dreng på 7 år. Vi møtes kl. 9:00 i Wagrain og stod på ski i mere end 5 ½ timer kun afbrudt af en chokolade pause og en grill kylling pause. Der gik kun få minutter efter bilen var startet med retning Anif før begge drengene sov og resten af dagen var det de mest stille og eksemplariske tvillinger man kunne tænke sig.
,
Søndag formiddag var jeg som sædvanlig på ski. denne gang med min Polske kollega Adam. Vi tog til Zachensee, hvor det viste sig at der var world cup i skiløb. Vi kørte et par ture på den nærliggende bakke, med det resultat, at et par talent spejder fik øje på os og spurgte om vi ikke kunne deltage på et vild card i World Cup løbet. Desværre skulle jeg med camilla på hospitalet så jeg måtte afslå ;-)
,
Hermed slut fra en syg ugen,
,
Servus Fam. Mortensen



No comments: