Sunday, February 15, 2009

Vinter ferie

To eksperter udveksler erfaring i strategi spillets kunstart

Andre spiller bare Wii, men med lige så stor fornøjelse

En hel dag på ski er trættende

Vores nye "maid" importeret fra Danmark

Rent hygge i sofaen

Uge 7 er også vinterferie i Østrig.....og i Tyskland, Holland og mange flere lande. Det betyder også at Østrig bliver overrendt af turister (efter 6 md. i Østrig er man ikke længere turister), der skal stå på ski. Uge 7 brugte vi på at besøge en af turisterne og fik selv besøg af andre turister.
Tirsdag skulle vi mødes med Kenth og Mie der var på skiferie i Sölden, men udfordringerne startede allerede om Mandagen. Camilla havde i lang tid forsøgt at finde en kørelejlighed til Danmark, men uden held. Men mandag aften kom hun i kontakt med en fra Bjerringbro, der kunne fortælle, at ungdomshuset var på skiferie i Sct. Johann og skulle hjem om tirsdagen. Om aftenen fik vi arrangeret ophold ved veninde, afklaret kørsel med ungdomshuset til Danmark, køb af flybillet hjem søndag og kørsel til lufthavnen i Hamburg. Næste morgen startede Camilla og Jeg kl. 6:30 fra Anif og kørte til Sct. johann, hvor Camilla blev afleveret på et hotel, med en billet i hånden og klar til at klare sig selv i 5 dage.
Tilbage i Anif kl. 7:45 startede vi turen på 268 km til Sölden. 1½ børne DVD film senere mødtes vi med Kenth og hans familie på et hyggeligt skihotel lige ud til løjperne. Sölden er et fantastisk ski område, men bjerge på 3100m højde. Pia og jeg lavede en god fordeling, hun og børnene blev nede på børne og begynderbakken og jeg tog på toppen sammen med Kenth og hans svorger. Vejret var desværre forfærdeligt på toppen, men tilbage på hotellet hyggede vi os et par timer før vi igen kørte de 268 km tilbage til Anif.
Onsdag skulle Jesper og Marianne komme. Vi var blevet fortalt at de kørte om aftenen, men da det ringede på døren kl. 05:00 om morgenen var det trods alt en overraskelse men glædeligt, at kunne lukke familien Nielsen ind. Familien skyndte sig i seng, men sov ikke længe, hvilket glædede Kasper og Emil, de havde glædet sig utroligt meget til deres besøg.
Torsdag kørte vi alle til bjerget i Flachau, hvor vi fik lejet udstyr til Rebecca og Maja. Ved børnebakken besluttede Kasper, Emil og jeg, at vi lige skulle en tur på bakken mens Jesper og børnene startede på børnebakken. Skæbnen ville i midlertidig at vi farede vildt og da vi kom ned til hvor vi havde efterladt Jesper var de væk. Vi tog derfor en tur op til toppen for at tage en tur ned til bunden. Men på vej op så vi Jesper og børnene halvvejs oppe på vej ned til mellemstationen. Kasper, Emil og jeg skyndte os derfor at fare ned mod mellemstationen for at indhente dem. Vi ankom til mellemstationen, men uden at se Jesper og børnene, vi skyndte os derfor op igen for at indhente dem på deres anden tur...og sådan fortsatte det 4 gange indtil jeg havde to trætte drenge, der var blevet sulten og ikke gad at køre på ski mere. Kasper og Emil tog gondolen ned og jeg to løjpen. Da jeg ankom i bunden var Jesper og børnene netop ankommet. Han havde haft Rebecca og Maja med på toppen og havde brugt 1½ time på at komme til bunden. Vi var simpelt hen gået fejl af hinanden på vej ned og op af løjpen.
Fredag startede vi på løjpen og om eftermiddagen to vi i termisk badeland. Igen endte vi med nogle trætte børn med havde haft en dejlig dag.
Lørdag fik Jesper og jeg en åbenbaring. Om natten havde det sneet og der var kommer 30-40 cm. Da vi samtidig tog til Sauchenzee og ankom som nogen af de første fik vi den mest fantastiske skioplevelse til dags dato. Vi formåede at køre ned af røde og sorte løjper som de første i sne til knæene. Når vi fik fart på føg sneen op omkring taljen og vi kørte i det fineste pulver snee i total stilhed. Dette er normalt kun noget man oplever hvis man kommer rigtig off pist, vi var blot heldig at være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt:-)))))))
Søndag morgen tog vi afsked med familien Nielsen, de havde 12 timer hjem, så med afgang kl. 9:00 ville de være hjemme kl. 21:00. Da Familien var kørt blev det til rent søndagshygge med fjernsyn og PC'er. Det gik rigtigt godt indtil Emil omkring kl. 16:00 måtte indrømme at han savnene rebecca og Maja at lege med.
Kl. 20:00 stod jeg i lufthavnen og ventede på Camilla så familien Mortensen igen kunne blive samlet. Det var et glædeligt gensyn og både Pia og jeg syntes det havde været en god uge, men vi havde stadigvæk savnet Camilla, så hun får nok aldrig igen lov til at tage væk uden os. Men nu er vi samlet igen og klar til næste ugen "normale" tilværelse.