Sunday, February 1, 2009

Mere sne og kaos i Salzburg

Her er et billede fra Vip tribunen på Manchester City stadium, 2-1 til hjemmeholdet hvor der var 42817 tilskurer



Den er god nok, det er min røde, 5,2 HP sneslynge i drift for første gang



Det er ikke kun ved stranden man kan blive dækket til, her er Kasper næsten helt væk i sne



Emil med sin sne-familie og der bliver ved med a t komme søskene


Kasper i gang med at lave en sneborg på trambolinen


Uge 5 var igen en rejse uge for mig. Jeg var i England som asessor i Business Excelence hos Grundfos Europe Pump, der ligger midt mellem Manchester og Liverpool. En af mine med asessorer var så flink at spørge om vi ikke var så heldig, at en af de to byer havde en hjemmekamp, mens vi var på besøg. Det var der, så Onsdag to vi til kamp på Manchester City's stadium, hvor de skulle i spille mod new Castel. Det var en fantastisk kamp, 2-1 til hjemmeholdet, 2 gule kort og med 42817 tilskurer var der rigtig godt gang i den.
,
Der kom sne i uge 5, ca. 10-15 cm og der var noget Kasper og Emil kunne lide. På et tidspunkt kom Emil ind og spurgte om Pia ikke ville komme ud og hjælpe med at finde Kasper. Men han var ikke til at finde i baghaven, der var kun en stor bunke sne. Pludselig rejste bunken sig op og ud kom Kasper. En anden dag legede de at Pia's bil skulle vaskes, der blev brugt rigeligt med sne, men hvad de ikke havde set var, at det ene vindue stod lidt åben, hvilket resulterede i sne både indvendig og udvendig.
,
Det var også ugen, hvor der var krise for Kasper. Han var på toilettet for at lave stort og pludselig kaldte han på Pia. Pia og Camilla havde nemelig købt lyserødt toiletpapir og han ville vide om de havde tænkt sig, at han skulle bruge det. Selvfølgelig havde de tænkt sig det, men kasper nægtede, så de måtte finde noget almindeligt kedeligt toiletparpir.
,
Lørdag var oplevelsesdage. Pia og Camilla tog i Europark for at ose og drengene og jeg tog i det lokale legeland. Det gode ved dette legeland er, at der ikke er spillemaskiner, kun en hav af forskellige klatrestativer, hoppeborge, boldrum, mv. Kasper og Emil nød det, 3½ time gik let for dem, det var værre for mig, men et par bøger og involvering i op til flere forskellige lege hjalp på at få tiden til at gå. Bla. fik Kasper sparket mig direkte ind på spidsen af tommelfingeren så jeg i en halv time måtte side til tælling med sol måne og stjerner og en ½ time hvor jeg havde forfærdeligt ondt af mig selv.
,
Søndag to jeg igen til løjperne om morgenen, men var allerede hjemme kl 11:30. Det var nemlig også dagen, hvor Camilla skulle med skolen til Wien. Hun havde glædet sig og havde næsten fået pakket kufferten da jeg kom hjem. På hendes invitation fra skolen stod der at de skulle mødes kl 15:00 på banegården i salzburg, så da klokken var 14:30 og hun ikke var klar til afgang var jeg ved at blive godt sur. Vi kom afsted, men trafikken var forfærdelig og da hun fik en SMS om at toget kørte kl. 15:00 og vi endnu ikke var tæt på Banegården, blev jeg rigtig nervøs. Men vi ankom til banegården og jeg smækkede bilen ind på et område uden biler, men da jeg stod ud kørte en bus ind bag mig og dyttede ubehærsket og chauføren stak hovedet ud og råbte noget jeg ikke forstod, det var dog tydeligt at han gerne ville have vi flyttede os. Jeg fik camilla ud og med kuffert i den ene hånd og krykker i den anden gik turen hen mod indgangen og videre til perron 3, hvor vi ankom 1 min. før toget kørte. Da vi kom hjem checkede jeg invitationen endnu engang.... det viste det sig at Camilla skulle møde 14:15 ved indgangen til banegården......tysk er endnu ikke vores favorit sprog :-)
,
Servus Fam. Mortensen





No comments: