Sunday, February 8, 2009

Wien uge med dansk besøg

Kasper og Emil nød gæsterne fra Danmark, de blev næsten tvunget til at spille Wii Mario

Emil og Pia i gang med hjemmearbejde for Kasper og Emil. Der skal laves kost til en dukke heks

,
Søndag aften tog vi afsked med Camilla, hun tog til Wien sammen med hendes klasse. Det var ikke meget vi hørte til hende, det var mest når vi ringede op, der var forbindelse igennem. Onsdag var dog en undtagelse...telefonen ringende, jeg tog telefonen og med det samme fik jeg følgende besked: Jeg når ikke at ringe mere i dag, vi får taget telefonerne om et øjeblik, men det er ikke min skyld jeg har ikke gjort noget !!! farvel vi kan snakke i morgen. Næste dag fik vi noget af forklaringen. Der var kommet nogle drenge gående nede på gaden, pigerne havde fået øje på dem og havde kommenteret dem oppe fra deres vinduer. Godt nok er vi i det strikse Østrig, men at de skulle aflevere telefonerne for sådan en lille forseelse holder nok ikke stik, der må havde været sket mere, men det er alt vi har fået at vide.
,
Fredag kom Kasper og Emil hjem fra skole og skinnede som to stjerner. De kunne glædesstrålende fortælle, at de nu havde bestået første halvdel af 2 klasse. De havde ovenikøbet fået et bevis for, at de havde bestået. Alle fag var bestået undtagen Tysk og et fag vi vi ikke kendte og ikke kunne finde i ordbøgerne, så det var nok ikke så vigtigt.
,
Fredag var også dagen, hvor vi fik besøg fra Danmark. Det var alt sammen noget Camilla havde arrangeret. En af hendes klassekammerater fra Danmark, Andreas Hansson og familie skulle på skiferie i nærheden af Salzburg. De havde først hytte fra om lørdagen, men skulle med fly til Salzburg om fredag, så Camilla inviterede hele familien på overnatning fra fredag til lørdag. Som en del af historien skal det siges, at jeg kender farderen (Lars) fra Grundfos, også bor de i nabokvateret, så helt fremmede var de ikke. Lars ville godt ind og se på et par støvler så vi kørte til Intersport på Alpenstrasse. Da vi en ½ time senere kom ud havde Lars både købt nye skistøvler, nye ski, skibag og støvlebag.
Næste morgen kørte jeg familien til Wagrain, hvor de fik afleveret bagagen på hotellet, hvor de boede. Derefter kørte vi på bakkerne, hvor vi delte os. Jeg tog Andreas med til toppen og Lars blev med Andreas's lillebror Frederik på den nedre del. De næste to timer nåede vi helt over på Flachau området og Andreas fik en masse gode tips om at stå på ski. Jeg tror faktisk godt jeg kunne få et sæsonjob som skiinstruktør ;-)
,
Søndag var total afslapning, sove længe, se mogentv og en lille morfar efter frokost. Kl. 14 kom en af drengenes klassekammerater Marcel, også blev der leget med Lego og spillet Wii.
Nu her sidst på aftenen sidder vi og planlægger næste uge, hvor der kommer endnu flere på besøg fra Danmark, men mere om det i næste uges beretning.
,
Servus Fam. Mortensen

No comments: