Sunday, March 22, 2009

Kaspers uge på hospitalet

Camilla's nye Østriske kærste...... det er Camilla til højre

Der er stadigvæk sne i Østrig og enda i riglige mængder

Pia og børnene fik standset mig før Alfi blev kvalt.... nej det var blot en venlig omfagnelse ;-)



Kasper er ikke besat han har blot fået øjendråber, der får pupillen til at åbne sig helt, men monsteragtigt ser det ud.

Så kom Camilla hjem og hun er allerede i skarp træning, så hun kan blive klar til næste års ski sæson

Camilla kom hjem og Kasper overtog hendes plads på hospitalet. De sidste par md. havde Kasper beklaget sig over hovedpine, men for 14 dage siden tog det til i styrke og efter et par besøg hos lægen endte Kasper på hospitalet i mandage. Heldigvis var jeg hjemme denne uge så vi kunne håndtere en patient hjemme og en på hospitalet med mor. Kasper og Pia blev på hospitaler ind til fredag aften, hvor de fik lov til at komme hjem i week enden. I den mellemliggende tid blev Kasper undersøgt på alle mulige måder. Han fik en MR scanning, 24 elektroder på hovedet for test af hjernefunktionen, blodprøver, høreprøver og til sidst synsprøve.
,
Det var først torsdag da de fik foretaget synsprøven, at de kunne komme nærmere på en grund til hovedpinen. Det viste sig at Kasper har dobbelt syn 1-2 meter frem, hvilket betyder at skole, bøger, PC, fjernsyn, trigger visse dele af hjernen og derved kan hovedpinen opstå. Han har godt nok en gang i mellem sagt at han så to af Pia eller Emil, men vi har bidt mærke i episoderne og slet ikke forbundet det til at han kunne have dobbelt syn. Det er ikke unormalt, at patienter der har haft borelia (skovflåt bid) i udbrud kan have påvirket synscentret i hjernen. Vi håber, vi har fundet grunden til hovedpinen, men for at være helt sikker vil hospitalet endnu engang lave en MR scanning på Kasper, med fokus på det område, hvor syncentret er placeret i hjernen.
,
Børnelogik:
Her er endnu en vi voksne kan tænke over. Da vi besøgte Kasper torsdag på sygehuset, sagde jeg til Kasper, at vi savnede ham og det var træls og kedeligt uden ham i huset. Hans promte, men gennemtænkte løsning var følgende: Far, du skal blot tænke på og lade som om du er en far, der har midstet din kone og ene søn i en bilulykke. Jeg selv forestiller mig, at jeg er alene med min mor, der er fraskilt sin mand. På den måde er det lidt lettere at holde ud at være her.......men jeg glæder mig nu stadigvæk til at komme hjem.
,
På Göllstrasse gik livet videre, jeg var nu græsenke, men efter et par dage fik vi etableret nogle gode rutiner. Jeg stod op, lavede madpakke og kørte Emil i skole. Kl. 12:00 gik emil selv hjem, hvor Camilla tog imod ham. Kl. 16:30 kom jeg hjem efter jeg havde købt ind. inden 18:00 fik jeg lavet "sund" mad og 18:30 var vi på sygehuset for at besøge Kasper og Pia. 19:45 kørte vi hjem og Emil kom i seng 20:15 kun 15 min senere en normalt. kl:21:00 var der ryddet op også var der dømt TV. Først så vi hvad der nu var i fjernsynet, men kl: 22:00 var der dømt Paradise hotel, en ungdoms reality show, der kørte hele ugen. Jeg holdt normalt kun til 22:30 så måtte jeg i seng dels fordi jeg var træt, men også fordi de unge mennesker, der deltager i sådan en udsendelse er lige så hjernedøde som de er smukke. Det var så en normal dag i ude uge 12.
,
Da kasper havde fået det bedre pga. hans medicin kunne vi lørdag tage til en ny bakke, der kun lå 14 km. fra Salzburg. Desværre viste det sig at de ikke kunne bruge det sæson kort vi havde til Salzburg Amada, men så var det godt vi havde bobslæde med. 1½ time og to trætte drenge senere tog vi hjem fra endnu en dag i sneen. Søndag ringede Marcel, en klassekammerat til drengene og spurgte om de kunne lege. Dettog ikke lang tid for drengene at sige ja til invitationen, hvorefter jeg kørte ned til Marcel og afleverede dem ved kammeraten. Da jeg efter 4 timer hentede drengenede blev jeg inviteret ind på en øl. Det viste sig af marcel's forældre selv har været udstationeret i England, Jeg havde en hyggelig snak med dem og det skulle ikke undre mig, at de kunne blive vores første nærmere bekendtskab her i Østrig.
,
Dette er også ugen hvor Pia har taget endnu et skridt mod at blive en professional malerinde. Hvis i kigger på nedenstående link kan I se nogle af hendes mange malerier. Malerierne er nu som det første sted udstillet på hendes blogg.
,
,
Servus Fa. Mortensen






No comments: