Sunday, March 29, 2009

Foråret kom næsten til Anif

17 grd. i skyggen og over 20 grd. i solen, giver lyst til at lege udenfor



Pia med sin bedste ven, nu kommer vi andre i anden række

Selv Belle er begyndt at kunne omgåes Alfi........meeen kun næsten

Igen en travl uge. Jeg var i Waldsted de tre første dage af ugen, hvor vi havde AGM møde i regionen. Det er det halvårlige bestyrelsesmøde med alle selskaberne, hvor sidste års resultat gennemgås og forcasted for næste år revurderes. Det var ikke et positivt møde, selv Grundfos har udfordringer i de fleste lande. Det skal dog siges at fra første Januar er jeg kommet i bestyrelsen for for vores lokale selskab i Kazakhstan, der står for salget i hele Central Asia. Dette selskab er sammen med Tyskland de to lande der stadigvæk har vækst i forhold til sidste år. Jeg ville gerne kunne sige at det er min skyld, men 3 md. i bestyrelsen er nok ikke det der har gjort udslag.
,
Pia havde travlt da Camilla skulle på sygehuset for at få stingene fjernet og til genoptræning to gange. Kasper skulle på sygehuset for at få checket synet igen og samtidig skulle Emil i skole som han plejede. Jeg kom hjem onsdag og torsdag var det min tur til at komme en tur på sygehuset. Jeg var om aftenen kørt på hospitalet for at hente en recept til Kasper, men da jeg havde begyndende ondt i højre øre spurgte jeg om de ikke havde en skadestue. Den lå lige ved siden af børneafdelingen, så jeg fik annonenceret mig selv og kom forholdsvis hurtigt til. Det viste sig at jeg havde betændelse både i mellemøret og i øregangen, så jeg fik penicilin og smertestillende piller. Samtidig fik jeg noget gele i øregangen og skulle komme næste dag mellem 9:00-11:00. Jeg var der næste dag 9:15, og meldte mig i receptionen. Jeg fik en tid og gik ind i venteværelset, hvor der ventede mindst 30 personer. Efter 20 min, hvor kun 3-4 var kommet ind, kørte jeg hjem igen, da jeg regnede med penicilinen ville hjælpe. Som fredagen skred frem blev smerten i øret mere og mere voldsom og lørdag morgen måtte jeg igen på hospitalet. Jeg kom hurtigt ind til en læge der kunne konstatere at jeg skulle have haft geleen suget ud dagen før og startet med øredråber. Det er altid let at være bagklog, men næste gang jeg skal vente 2-3 timer for at komme til en læge, så venter jeg nu nok.
,
Lørdag eftermiddag tog Kasper, Emil og Jeg på en nærtliggende legeplads. her mødte de en de kendte fra skolen, som de hurtigt begyndte at lege med. mens de legede i en kæmpe pilebusk, hvor de byggede en hule sad jeg og lyttede til deres leg. Jeg må sige, at her blev jeg først rigtig klar over hvor meget tysk de egentlig kan. De kunne gennemføre en samtale med deres kammerat om hvordan det var i Danmark i skolen og om de kunne sove sammen om aftenen og om hvordan der på dansk TV om søndagen kom den nye Star Wars tegnefilm. Jeg er ikke i tvivl om at når de slutter i år så snakker de 70-80 % tysk.
,
Camilla gør rigtig gode fremskridt og regner med at skulle starte i skolen på mandag. Hun har fået stingene fjernet og sårene ser fine ud, jeg tror det bliver minimalt hvad der kommer af ar. Hun har fået at vide, at næste uge må hun godt prøve at fjerne den skinne der støtter underbenet, men kun når hun går nogle korte ture. Hendes fysioteapuet siger hun gør hurtige fremskridt så vi krydser fingerne og håber hun snart er 100 % mobil igen, det vil gøre mange ting bedre.
,
Ikke den kommende uge, men ugen efter starter Påske ugen. Derfor pakker vi bilen på fredag og vender snuden mod danmark, hvor nogle af Jer faste læsere har indvilget i at give aftensmad. Vi kan kun sige at vi glæder os til at se Jer alle,
,
Servus Fam. Mortensen

No comments: