Sunday, June 21, 2009

Besøg fra Danmark

Efter en lang dag ved Wolfgang søen og traveture i byen (og venten på pigerne mens de prøvede tøj) var det godt at komme hjem og se en god film


Vejret var ikke det bedste, men udsigten over Wolfgang søen fejlede ikke noget

Det er rart når ens gæster kan overtales til lidt havearbejde


Camilla på scooter.....mon hun har kørekort ??


I Østrig afholdes faresdag senere end i Danmark, men det blev fejret efter alle kunstens regler med selvlavede gaver :-)
Alle var spændte på denne uge, da det var torsdag vi skulle have besøg af Bente og Jens fra Danmark. Onsdag aften ringede Pia til Bente for at være 100 % sikker på tidspunktet, hvor de skulle hentes torsdag formiddag på banegården i Salzburg. Bente blev lidt overrasket da hun kunne meddele, at de først kom Fredag. Godt Pia fik dobbelt checket :-)
,
Fredag kom og det blev en travl dag. Jeg var kommet sent hjem efter en rejse torsdag, hvor flyet var forsinket. Jeg kom derfor lidt sent på arbejde fredag morgen, men kl. 11:00 ringede Pia og kunne fortælle at Bente og Jens var ankommet til Salzburg. Jeg kom hjem kl. 14:00, efter jeg havde hentet Camilla i skolen. Hun fortalte på vej hjem, at om aftenen skulle hun spise og sove ved en veninde og der kom vist også nogle andre piger og drenge senere om aftenen.
,
Hjemme på Göllstrasse var gæsterne anbragt i sofaen med en kop kaffe, men det var også hvad vi kunne tilbyde, så jeg blev sendt til MaxiMarket for indkøb. Jeg var knap kommet hjem før Camilla tog fat i mig og fortalte at hun skulle i byen også måtte jeg af sted igen. Det var fredag, jeg havde haft en hård uge, Pia og børnene havde været syge og Bente og Jens havde ikke sovet for meget i toget om natten, så vi klarede os igennem aftenen med fjernsynet som underholdning og et par nikkende hoveder hen over aftenen.
,
Lørdag stod det ned i stænger, så vi besluttede os for at blive hjemme. Jens og jeg tog i Media markt for at købe enkelte nødvendigheder til bordalteret. Hjemvendt fik vi koblet Pia's nye Laptop på både fjernsynet og over Bose anlægget. Samtidig havde jeg købt et trådløst scard stik så Camilla kunne komme til at se fjernsyn i kælderen. Camilla blev afleveret af en veninde, der kørte hende hjem på scooter. Det var omkring kl. 15:00 og allerede kl 18:00 tog hun af sted igen for at være sammen med nogle andre piger. Bente og Jens var dermed indlagt til 2 timers American Idol....det var nemlig finaleaften og vores "helt" Adam Lamberth, skulle have alt den opbakning der var nødvendig. Som altid performede Adam, men desværre tabte han til charmetrolden Kris, der med sine ballader fik sunget sig til en sejer.......Vi var ikke vrede, men utrolig skuffet.
,
Søndag morgen fik vi igen travlt. Camilla blev afleveret på Göllstrasse kl. 10:30 og allerede kl. 11:00 havde hun en aftale med "Onkel Dennis" vedr. matematik. Hun blev afleveret hos dennis og hjemme igen fik vi andre pakket bilen for at tage på søndagsudflugt. Turen var planlagt til Wolfgang Zee en fantastisk naturområde, hvor Helgen Wolfgang i år. 969 byggede den første kirke i området. I dag valfarter mange til stedet da det siges at Helge Wolfgang stadigvæk udretter mirakler for de troende. Vi har nu været på stedet, men jeg har stadigvæk ondt i venstre knæ, Pia bruger stadigvæk briller, Kasper og Emil skændes stadigvæk, måske har vi ikke været stærke nok i troen. Et mirakel skete der dog i dag. Da jeg senere på dagen hentede Camilla hos Dennis sagde hun pludseligt at hun ikke vidste hvad hun helst ville: Hjem i sommerferien eller blive i Østrig. Hvis Wolfgang har haft noget med det at gøre så har han været en god bueskytte :-)
,
Vores "onkel Dennis" har fået kamp til stregen med hensyn til computerspil. Jens er nemlig, hvis han selv skal sige det, noget af en computer nørd (ikke ekspert men nørd). De 3 dage Bente og Jens har været her har derfor været et sandt udveksling af info om spil og drabelige kampe i Rune Scape. Pia og Bente har for det meste været på indkøb (Bente har også denne gang købt sko) eller siddet på terrassen og snakket om "pige" ting og gamle fælles bekendte, men der er jo også næsten et helt års sladder der skal opdateres.
,
En travl uge, men helt igennem hyggeligt,
,
Servus Fam. Mortensen









No comments: