Sunday, January 31, 2010

Det måtte jo ske.......

Så har der været Dirndl bal igen og Camilla og veninderne var naturligvis med


60 km/t og et direkt sammnstød på ski med vores direktør i Kazakhstan resulterede i denne bul på skinnebenet

Sådan hygger vi os efter en kælketur...var chokolade og boller

På kælketur ned af gangstien ved bakken "Am Gois"

En rigtig dårlig uge, selv på rumpe slæde kan jeg ikke holde balancen

Ført et styrt til højre
Forsøg på at rette op

Næste på ret køl

Op i siddende position

Total kiks og styrt til venstre

Pia's nyeste maleri, der skulle efter sigende være en: hest, ræv, kat og en Gorilla i billedet

Mads og Camilla konkurrere i bredest smil

To personer, der begge er afhængig af elektronik. Emil med sin Nintendo og Kenth med sin Black Berry

Som altid når der er besøg fa Danmark skal den lokale Weiss Bier, Edelweiss testsmages


Forige uge afholdte jeg vores årlige Regionsmøde med alle de regionale WS segment Chefer samt en del Grundfos folk fra Danmark. Mødet holdt torsdag og da Kenth Hvid skulle besøge os sammen med Mogens holst og deres to drenge og Kenth var med til mødet kørte vi sammen til Salzburg. Fredag aften ankom Mogens med Mads og Jens der alle var klar til 3 dage på ski.
,
Tirsdag ringede Pia om eftermiddagen. Det var tydeligt, at hun var helt oppe og køre og jeg kunne godt forstå hende. Om formiddagen var hun blever ringet op af Tanja (Kone til min kollega Hans Jørgen) Tanja har en veninde, der er en international anerkendt kunstmaler og hende skulle de besøge. Tag nogle af dine malerier med, var Tanja's besked. Senere da Pia var tilbage ringede hun til mig og kunne berette at Daria Baki-Borodova syntes nogle af Pia's malerier var gode, men at Pia også havde plads til udvikling. Desværre talte hun kun tysk og russisk, men det forhindrede dem ikke i at udveksle holdninger til kunst og tilsidst tilbød hun Pia eneundervisning, hvis Pia havde lyst. Jeg er sikker på Pia tager imod invitationen, så det bliver spændende at se hvad det udvikler sig til.
,
Lørdag tog vi alle undtagen Pia og Camilla til Flachau, hvor solen strålede fra en skyklar himmel.
Turistsæsonen var endnu ikke på sit fuldest, men der var godt med mennesker på løjperne. Søndag startede med at gæsterne og jeg tog til Zauchensee, hvor vi var de første på løjpen. Her kørte vi indtil middag, hvorefter vi tog tilbage til Flachau, hvor Pia og drengene stødte til. Igen strålede solen og vi nød alle en dejlig lunch på toppen af bjerget. Vi tog lidt tidligere hjem end lørdag, men kun for at finde badetøjet frem. Gæsterne skulle prøve at svømme i 30 grd vand mens luften var minus grader, så vi tog til Berchstengadens badeland. Endelig tilbage og efter en gang brachwurst med kartoffelmos og Weiss Bier måtte vi alle kapatulere, specielt drengene var trætte.
,
Mandag tog gæsterne endnu en gang på løjperne og jeg pakkede kufferten for at mødes med vores Direktør fra Kazakhstan og 6 kunder i en Østrisk by kaldt Seefeldt. Seefeldt er en af de mest smukke, historiske og traditionelle Østriske byer jeg har seet og hotellet vi boede på var et ombygget kloster, hvor kendte som Jacki Kennedy og Demi More har boet på.
,
Tirsdag morgen tog vi på løjperne og det viste sig hurtigt at jeg var en af de mindst øvede. To af kunderne ejede det lokale skisportsted i Almaty (Kazakhstan) og selvom de var 60 år, så kunne de stå på ski som en på 43 :-).
,
Så skete det. Jeg havde føelt mig lidt presset til at vise hvad jeg kunne, så jeg var begyndt at køre hurtigere og hurtigere. På et tidspunkt standsede vores Direktør i Grundfos Kazakhstan og jeg ville i fuld fart prøve at køre højre om Jozef. Da jeg i fuld fart nærmede mig ham og stille drejede til højre opdagede jeg, at han var standset ved en pukkelpist bane. Jeg nåede lige at ramme den første pukkel, hvorefter jeg desperat prøvede at dreje venstre om ham. Desværre var der en iskant og pludselig skred skiene og jeg kunne i de næste 2 sekunder ikke gøre andet end forberede mig på sammenstødet. Jeg ramte Jozef, med benene først og slyngede ham 1½m op i luften mens han slog en saltomotale og landede få meter fra mig, men i et fortsat nedadgående glid. Vi standsede først 20-30 meter nede, mens ski og stave var spredt over det hele. Heldigvis var der ikke sket noget med Jozef, jeg selv havde slået skinnebenet, men det var først da vi kom tilbage til hotellet at jeg opdagede jeg havde en bule som et strudseæg. Resten af de to dage blev jeg kaldt Terminator og jeg var altid den der skulle køre først ned at bakken.
,
Lørdag havde Kasper og Emil besøg af Oliver og Anita (også to tvillinger). De havde deres bobslæder med så vi tog en tur til den lokale kælkebakke "Am Gois". Igen måtte jeg sande, at balance ikke er hvad den har været, men vi havde et par dejlige timer før vi tog hjem og fik varm chokolade med flødeskum og boller. Da Oliver og Anita blev hentet af deres far, inviterede vi han ind og ham og jeg fik en enkelt Weiss Bier. Han kunne fortælle, at vi alle var inviteret til aftensmad næste fredag, med specielle Østriske retter, det glæder vi os alle til. Jeg vidste godt at han havde en del gamle motorcykler, men faktisk har han 12 gamle motorcykler og jeg blev inviteret til at prøve hans Harly Davidson, når det engang blever motorcykel vejr. Nu har jeg både en invitation for en Formel 3 racer og en hyggetur på en gammel Harly Davidson....er der noget at sige til at jeg glæder mig til sommer.
,
Lørdag skulle Camilla igen til Dirndl bal i Puch. Hn skulle sammen med nogle af hendes venner. Da de skulle mødes før ballet og "varme op" skulle jeg køre dem til den lokale Inter Spar. Desværre var vi sent på den og da de ikke var 18 år, endte det med at jeg måtte løb fra parkeringspladsen til forretningen, sammen med 5 unge. Vi løb helt ind til alkoholdafdelingen, hvor der hurtigt blev fundet 2 flasker alkohold, appelsin og annanas juice. Det var en mærkelig fornemmelse at stå ved kassen med 5 unge og betale for 2 flasker sprut, der helt sikkert ikke var til mig selv, men så vidste jeg dog hvad de skulle drikke om aftenen.
,
I skrivende stund har vi spare rips på grillen, Pia er ved at lave BBQ dressing til pensling og Kasper og Emil spiller Wii. Ugen er ved at være omme, så nu kan der da ikke ske flere uheld.
,
Servus Fam. Mortensen



No comments: