Saturday, January 9, 2010

Østrig - Danmark og retur igen.

Sådan ser det ud når 3 voksne mænd opføre sig som små drenge omkring kl. 01:00 nytårsnat.


Ugens ret: Injektion marineret kalkunbryst smurt med pesto, soltørrede tomater og serano skinke. Severet sammen med ris og Tomat salsa lavet på grillen.



Så er det at komme hjem til Østrig med masse af vasketøj. Arbejdsfordelingen er klar, jeg fotografere og Pia lægger strømper sammen


Så blev Emil færdig med LEGO Technic kranen og vi fik enda monteret motor på så man kan betjene kranen automatisk



Pia og Sasha har beggen en fetish for hårdspænder og pynt, så der blev rigtigt snakket og prævet hårdspænder da vi var samlet i Julen



En af turene i Julen gik til Vestløs, hvor vi fik en masse god julemad hos Tanja og Benny

Når man kommer hjem til et hus hvor der kun er 12 grd. og et TV signal der er blevet digitalt, så kan ovnen faktisk være en god erstatning for fjernsynet


,
Ugens ret: Injektion marineret kalkunbryst smurt med pesto, soltørrede tomater og serano skinke. Serveret sammen med ris og Tomat salsa lavet på grillen. For dem der ikke har prøvet en injektions marinade i kalkunbryst, ved ikke hvor dejligt saftigt og mørt kalkun kan smage. Den sværeste opgave består i at overvinde sin generthed og gå ned på apoteket og købe den største kanyle de har, mens man afværgende prøver at forklare det er til en kalkun….altså en kalkun der skal grill. Vores Tomat salsa mislukkes desværre. Når der i Glæsels kogebog står ”1 press citronsaft” så er det ikke saft fra en hel citron, men kun et enkelt press J.
,
3 Juledag afleverede vi pensionisterne og Camilla på hovedbanegården i Salzburg. Herfra tog de til München og med natvogn til Hamburg, hvor Brian stod klar til at hente dem. Uden problemer var det ikke. Da de ankom til Nattoget var der ikke varme i deres kupe. Selv ikke konduktøren kunne skrue op. Det var godt Camilla var med. Pga. hendes skønhed og charme lykkedes det at overtale nabo kupeens unge drenge til at gå op på første klasse og ”låne” 4 ekstra dyner. Med disse overtalelses evner skal du nok komme langt Camilla.
,
Besøget i Danmark var som sædvanlig et maraton af besøg (Planlægningsaften til nytårsaften, Julefrokost Pia’s familie, Allan og Vinnie Julefrokost, Julefrokost Bo’s familie, Bo’s fødselsdag, nytårsaften, Førstenytårsdags pølsespisning, Connie og Guffi, Fødselsdag Nicklas). Jeg vil kun highlide vores Nytårsaften, der foregik nede ved Lisbeth og Carsten. En stille og rolig aften lige indtil Peter fra nr. 3 udfordrede mig og endte med at flyve gennem stuen og lande på sofaryggen, hvilket resulterede i et ømt, måske bøjet ribben. Senere på natten da vi besøgte de andre på vejen, blev vi igen udfordret. Denne gang i rumpekælkning ned af smutstien. Polle fra nr. 10, havde 6 rumpekælke og vi var ikke sent til at tage udfordringen op. Som sædvanlig var Polle en dårlig taber, der ikke ville hjem fordi han ikke var kommet længst…….:-)
,
Den 3. Nytårsdag var det igen tid til at tage hjem, jeg skulle på arbejde om mandagen, mens børnene først skulle starte i skolen torsdag. Onsdagen var helligdag i Østrig, Hellige 3 konger. Her var jeg blevet stævnet af Camilla’s venner, specielt drengene, der gerne ville have mig med på ski. Jeg var blevet forklaret at vi skulle off pist og ind i skoven. Det billede jeg havde dannet mig lignede meget det man ser i James Bond film, hvor træerne står spredt, der er fin ny sne og det går jævnt nedad. Dette var ikke tilfældet, træerne stod spredt, men indimellem var der masse af små buske og terrænet kunne bedst forklares med nedadgående og samtidig kuperet, nogle gange tangerende til lodret. Det var en ¾ time, hvor jeg konstant accelererede for derefter at ramme en lille opadgående bakke, der sendte mig 2 meter op i luften, men en landingsplads mellem 3 buske hvor kun et drej i det man lander redder mig fra en tur i sneen. Det var desværre ikke altid jeg fik drejet så det blev til en del ture i sneen. Det kan godt være man stadigvæk føler sig som en 17 årig når man bliver ældre, men det man tør og kan slippe af sted med som 17 årig er helt sikkert ikke den en 42 årig forretningsmand kan gøre J.
,
En ting man også skal vænne sig til med Camilla’s venner er, at blive kaldt ”far”. De har ved flere lejligheder hørt Camilla kalde mig far og far er det nu det kaldenavn de bruger når de taler til mig. Mest ekstremt var forleden dag i Intersport i Salzburg, hvor jeg pludselig hørte en råbe far. Der er jo godt nok ikke er mange danskere i Salzburg og jeg vidste Camilla var hjemme, men kunne det jo ikke være mig ??. Men personen fortsatte med at råbe ”far” og da jeg vendte mig om kunne jeg se Marlene, en af Camilla’s veninder, komme hen til mig….Hej far sagde hun, hvad laver du her ??. Det er lige noget man skal vænne sig til. Jeg tror, at når vi vender hjem fra Østrig vil jeg sikkert være far til mindst 15 drenge og piger udover Kasper, Emil og Camilla.
,
Lørdag stod jeg tidligt op og var ved Zauchen See bjergen kl. 8:30 for at få lidt tid alene på ski og på almindelige løjper. Det var skønt igen selv at kunne bestemme farten og hvornår jeg ville dreje, men jeg tror alligevel jeg vil til at dyrke off pist…… i kontrollerede mængder.
Lørdag eftermiddag var der også dømt mandehørm og pigefnider. Vi drenge tog i biografen for at se Avatar i 3D….og med tysk tale og pigerne havde lånt de to første film af Stig larsson: Mænd der hader kvinder og Pigen der legede med ilden. Avatar er et mesterværk af flotte scenerier i 3D og helt sikkert værd at bruge 3 timer på.
,
Men vi er hjemme i Østrig igen, skolen er begyndt, ferien er ovre, så nu skal det gøre godt at få lidt mere struktur på hverdag.
,
Servus Fam. Mortensen








No comments: