Saturday, February 6, 2010

Av mine b......

En slagen hund, der både har midstet sine b...... og samtidig er kommet i turkisgrøn "spændetrøje"

Hvis den vidste hvor sjov den så ud i trøjen, så ville den sikkert blive sur over alle de billeder vi har taget


Jeg skyder hvis du tager et billede....men jeg var hurtigst og skød først :-)

Blot et billede der viser at det ikke kun er i Danmark der er snevejr

Kasper og Emil har sparet lommepenge op og købt noget af det nye Atlantis LEGO

Ugens første ret: Fyldte svinekoteletter med løg, koriander, kanel, citronpeber og cheddar ost, dertil ris med regnbue sauce (løg, gul peber, persille, chili, abricos marmelade)

Ugens anden ret: Den klassiske Spare rips lavet med hjemmelavet dressing (Brun farin, Heins ketchup, hvidløg, terriyakisauce, tabasco)



Far hvordan ville du have det hvis det var dig ??, ordene kom fra Emil, der de sidste 5 min. havde forsøgt at tale både Pia og jeg fra vores gøremål på fredag. Vores problem var Alfi og det var vokset og vokset og skyldes primært vores nye nabo's hun hund, der var kommet i løbetid. Alfi, som jo er en brunstig han hund var begyndt at hyle om natten og holde os andre vågen. Den var også begyndt at afmærke sit territorium.... både udenfor, men også indenfor. Vores beslutning var derfor at den skulle kastreres, hvilket ikke faldt i Emils smag. Far hvordan kan du gøre det ?? prøv lige at forestille dig, at en ond mand skære dine "boller" af ??, Emil fik et ansigtsudtryk, der syntes at afspejle den smerte det måtte være at blive kastreret. Skal vi ikke give den en anden chance, alle har fortjent en anden chance, denne gang var ansigtsudtrykket nærmest sørgmodig. Emil og ikke mindst Alfi tabte og fredag tog Pia til dyrlægen med Alfi. 2 timer senere var hun hjemme med Alfi, der ikke syntes at have det rart. Dels manglede den sine "boller" også var den komme i en stramtsiddende turkisblå trøje, men den var trods alt i live.
,
Fredag aften var vi inviteret til Knødel aften hos en Østrigsk vennepar. De har også tvillinger (Oliver og Anitta), der begge går i Kasper og Emils klasse. Camilla lovede at blive hjemme hos Alfi, også tog vi til Knødel aften. Det var rigtigt spændende, vi fik to slags knødel til hovedret, normal knødel og spinat knødel. Ordet knødel betyder faktisk kun at det er en "rund" ret. Men normalt er det indforstået, at en knødel er en rund bolle lavet at gamle brød klumper. Disse brødklumper opblødes i f.eks. suppe fond og blandes med forskellige krydderier, spæk eller andet med smag. Herefter bruger man hænderne til at forme en snebold lignende klump, der koges i ca. 10 min. Knødlen bruges herefter som tilbehør til kød. Oplevelsen med knødel var positivt, men det bliver nok aldrig vores favorit spise. Helt uforstyrret blev aftenen ikke, da Camilla nok ringede 10 gange fordi Alfi peb og hylede. Vi måtte derfor til sidst tage hjem, netop som Wolfgang havde vist mig sin kælder, hvor billard bordet stod. Men det er jo altid rart at have noget tilgode.
,
Søndag tog jeg som sædvanlig til bjergene for at stå på ski. Da jeg ankom, var liftene endnu ikke startet, så jeg var en af de første der kom op. Jeg og en mere person kom i samme lift. På vej op kom vi til at snakke sammen og det viste sig han var fra Canada og arbejde i Anif, men boede i Salzburg. Vi snakkede hele vejen op og da vi hoppede af liften blev vi enig om at følges ad. Vi kørte sammen de næste 2 timer indtil han skulle mødes med sine Østrigske kollegaer, men inden da fik vi udvekslet email og telefonnumre, da han også tit kørte på ski om søndagen.
,
Boller eller ej...nu er det snart fastelavn og næste uge har Pia sit projekt med at finde et kostume til Kasper og Emil. Billeder eller ej......det vil næste uge vise, Kasper og Emil er nemlig blevet meget bevist om, om man nu ser dum eller fjollet ud.
,
Servus Fam. Mortensen
,
PS. jeg håber I kan lide vores nye blogg design og har i kommentarer så kom endelig med dem.

No comments: