Friday, February 26, 2010

Farvel til Christina og Palle og goddag til Jane og Brian

Et kapløb mellem Camilla og Emil på ski og jeg på snowboard....jeg vandt ikke



Brian i flot stil, her laver han et faling leaf

Camilla bedste billede på snowboard var dette, men det lykkes hende faktisk at komme hele vejen ned af begynderbakken med kun en dags træning

Brian der igen viser hvor let det er at stå på snowboard....det var let Brian, ikke ?? :-)


Sådan ser en rigtig skibums bil ud når han skal til og på ski tur


Her er et ½ portræt, hvor den ene halvdel er foto og den anden har Kasper selv malet


Her er Emils ½ portræt


Som afslutning på projektugen fremlagde hver elev funden fakta om deres dyr/plante. Emils var en Kamæleon

Kaspers fremlægning var om et flyveegern, alt foregik naturligvis på tysk

Aftenhygge: Camilla lære at lege fugl, Brian ligger under bordet med mavesmerter.

Med op til 12 grd. om dagen smelter sne og is hurtigt. Her testes isen i poolen med en hurtig løbetur på isflagen der vippede fra side til side under løbeturen

Jeg trode Alfi var en af de mindste hunde i verden, men efter genboens besøg med hund har jeg skiftet mening.

Tirsdag da jeg kom hjem, legede Kasper og Emil med LEGO. Jeg sagde til Emil at det var rart at se de ikke så fjernsyn som de mange gange plejede at gøre, når dekom hjem fra skole. Emil kiggede triumferende på mig og annoncerede at ham og mor havde lavet et væddemål. Emil måtte ikke se TV i denne uge og hvis han gjorde, så skulle han strikke sammen med mor hele week enden. Det er jo nok noget der kan få rigtige mandfolk til at holde et væddemål. Onsdag oprand og da jeg kom hjem sad Emil og Kasper og så fjernsyn. Da jeg spurgte til væddemålet fortalte Emil at det var udsat til om 14 dage, men at det skam stadigvæk gjaldt…..om 14 dage :-)
,
Tirsdag var også dagen, hvor Kasper og Emil for første gang havde genboens pige på besøg. Hun havde deres 6 md. Gamle hundehvalp med. Racen er helt sikkert verdens mindste, selv Alfi kan spise Coco, som den hedder, i en mundfuld. Det vigtigste var at de legede godt sammen og senere gik de hen til Kristina og legede videre.
,
Onsdag kørte Pia til München, hvor hun hentede Jane og Brian i lufthavnen. Münich lufthavn er måske 2 gange Kastrup så det var ikke let at finde gæsterne. Heldigvis havde Jane en lilla kasket på (Brian kunne ikke lide den), så det lykkes Pia at finde gæsterne pga. den lilla kasket. Det er godt Brian ikke er så modebevidst :-)
,
Uheldigvis fik Brian et ildebefindende torsdag. Han kastede op og Sk… hele dagen. Det var egentlig meningen at vi skulle stå på ski, men vi måtte nøjes med en lille tur til toppen af Gais berg, hvilket næsten også var for meget til Brian.
,
Heldigvis var Brian bedre fredag, uheldigvis regnede det, men vi besluttede alligevel at køre til Flachau. Det blev en uforglemmelig dag. Dels regnede det og vi blev gennemblød, dels lejede vi alle tre (Jane, Brian og Jeg) Snow Boards. En ting er, at have to brædder på fødderne, som man kan flytte når balancen skal holdes, en anden ting er kun at have et brædde til to fødder og ingen balance. I 10 min. fald vi gennemsnitlig 30 gange hver. De næste 20 min. Faldt vi også ca. 30 gange. De næste 30 fald tog nu en time og sidste ½ time var vi nede på måske 10 gange. Efter ca. 100 fald (eller flere) og fuldstændig gennemblødt (Alle lag tøj var vådt) og godt trætte af alt den falden og rejsen sig op igen, besluttede vi os for at tage hjem til Pia og få lidt medlidenhed, et vart bad og en velfortjent Weis bier. At stå på snow board er en helt anden fornemmelse end ski. Det jeg personligt finder fascinerende ved snow board er nok udfordringen i at lære noget nyt. Det er helt sikkert at jeg også vil prøve snow board de næste par gange jeg skal ud og stå på ski…Snow board.
,
Fredag var også dagen, hvor Kasper og Emil afsluttede deres projekt uge. Afslutningen blev fejret med en invitation til forældrene der kunne komme og se deres projekter. Emil havde arbejdet med at finde data om junglens kamæleon og Kasper om junglens flyveegern. De havde også fået opgaven at tegne den sidste halvdel af deres ansigt. Det var alt sammen meget spændende at høre om og de havde begge taget projektet meget alvorligt og fik meget ros for deres opgaver.
,
Lørdag tog vi igen på løjpen. Denne dag var Camilla med, hun havde lånt Janes snowboard, da Jane var taget på besøg i Linz, hvor en bekendt boede. Vejret var fantastisk og sneen ok. Igen fik vi en masse knubs, men sidst på dagen efter 6-7 timers kørsel lykkes det os både at lave en Falling Leaf, en toe leaf og noget der lignede carving på snowboard. Det er helt sikkert ikke sidste gang vi skal på snowboard, vi er kun lige begyndt.
,
Søndagen er ved at være slut og i morgen skal Jane og Brian hjem. Jeg skal også til Danmark, men fredag kommer jeg tilbage og så har jeg hele nabofamilien i Danmark med til Østrig.
,
Servus Fam. Mortensen










No comments: