Wednesday, March 10, 2010

Farvel til Jane og Brian, goddag til Familien Langvad

Søndag var vi til det årlige bil og motorcykel udstilling i Salzburg. Her er Emil ved at prøvekøre den scooter Camilla gerne vil have at køre på til sommer
En orange Lambourgini, hvor speedometeret går til 350 km/t bedre får man det ikke syntes Kasper og Emil
Det er efterhånden en vane at fejre fødselsdag når vi har gæster. her er det Nikolai, der puster fødselsdagslys ud.

Tirsdag nød vi den varme sol. Selv om der var minus 2 grd. kunne vi sidde i solen og få lidt forårsfornemmelser
Natten mellem mandag og tirsdag faldt en mulvarp ned på isen i poolen. Desværre endte alle oplivningsforsøg og vi måtte tage afsked med den lille fyr.

I Østrig siger man ikke appelsin når man bliver fotograferet, her siger man ØØØØØL

To ski tøser, den ene med ski og en uden ski

Professionel nåede Jan ikke at blive men han kunne dog stå på ski i slutningen af dag 2

Den obligatoriske Weiss Bier bliver skænket mens vi stadigvæk sidder i skiundertøjet.

Mandag morgen sagde vi farvel til Brian og Jane, det var klart at de havde fået blod på tanden vedr. snowboard. Det forlyder endda, at de skulle have købt snowboard da de kom til Danmark. Godt nok har de ingen lifte, men med hjælp fra en kammerat, der kørte bil fra neden af bakken og til toppen, lykkes det at praktisere snowboard i Danmark.
,
Ugen gik langsom for Kasper og Emil, de glædede sig til lørdag, hvor Fam. Langvad skulle komme. Jeg selv var taget til Danmark i starten af ugen og fredag kl. 11:45 startede Audi’en med mig og Fam. Langvad. Vi ankom kl. 00:00 og efter en kort snak og rundvisning gik vi i seng.
,
Lørdag morgen var Kasper og Emil tidlig oppe, de måtte dog vente til vi andre havde fået 6 timers søvn. Det var allerede besluttet, at vi skulle på skibakken fra kl. 12:00, det blev dog 13:00 før Fam. Langvad minus Sanne stod på bakken med ski på fødderne. Det skulle blive en spændende dag, specielt for Jan, der var meget nervøs for sine ben, arme og hoved. Det var derfor naturligt, at han havde krævet hjelme til alle der skulle på ski. Drengene Nikolaj og Mathias, fandt hurtigt rytmen og med hjælp fra Kasper og Emil, der dannede makkerpar med drengene (Kasper med Mathias og Emil med Nikolaj), kunne de uden problemer komme ned af begynderbakken. Jan derimod kom forholdsvis hurtigt op på toppen med liften, men turen ned tog betydeligt længere tid og det var da heller ikke uden opmuntrende tilråb han flere gange blev overhalet af hans drenge. Efter adskillige fald og genforsøg, lykkes det ham at komme til bunden af bakken. På det tidspunkt var det ved at være tid til at tage hjem.
,
Søndag tog vi tidligt på bakken og Jan var stadigvæk klar til at tage udfordringen op J. Drengene blev ret hurtigt træt af den nu lette begynderbakke og ville gerne over på den store. Jan var endnu ikke klar, så jeg tog med drengene for en enkelt tur. Kl. 13:00 kom Sanne og Pia og vi nød en gang Wienerschnitzel og Pommes. Efter middagen lykkes det os andre at overtale Jan til en tur op på toppen af Flachau. Det var ikke noget han glædede sig til, men op kom han. Drengene havde dannet par og hurtigt viste det sig, at Camilla skulle være Jans makker. Jeg kørte med drengene og Camilla blev sammen med Jan. Den eftermiddag udviklede Jan sig til en halv professionel skiløber og han formåede at køre på den øverste bakke i 2 timer.
,
Fam. Langvad havde 2 labtops med og med vores egne 3 stk. blev stuen forvandlet til en ren spillehal. Specielt PETs som man kan spille facebook var i høj kurs og da kasper og Emil ikke selv har en profil, brugte de min og Pia’s. De næste to dage blev jeg venner med 20 nye ”venner”. Dette skyldes at jo flere venner man har, jo flere penge kan man tjene i spillet. Jeg håber mine nye ”venner” ikke forventer at jeg er hyperaktiv på Facebook for det er primært Kasper og Emil der bruger min profil.
,
Onsdag tog vi alle afsked med Fam. Langvad og specielt Kasper og Emil var lidt kede af det, men vi havde alle nydt deres besøg.
,
Lørdag måtte jeg en tur på bakken, men på snowboard. Jeg havde lånt et snowboard og købt et par snowboard støvler. 3 timer på bakken og nogle flere fald, syntes jeg det begyndte at ligne noget der ikke længere var en nybegynder. På den sidste nedtur lykkes det mig at køre direkte ned og carve fra side til side. Jeg blev så begejstret at jeg måtte af sted om søndagen igen. Efter endnu flere fald vil jeg nu tro at jeg kan køre med samme fart som børnene, så næste gang vi alle skal af sted bliver det for mit vedkommende på snowboard.
,
Lørdag eftermiddag fik vi så det sidste Danske besøg, da Familien Holst, der havde været på skiferie i Wagrein kiggede forbi for at få et bad og en kop kaffe før de kørte tilbage til Danmark.
,
Søndag eftermiddag blev der som sidste år afholdt Biludstilling i messehallerne i Salzburg. ”Mændene” skulle naturligvis af sted og opleve lidt bilos og mandehørm. Drengene der nu var godt velbevandret i biler (pga. spillet need for speed), gik resolut efter Lambourgini, Ferrari og Mercedes SLS AMG. Kasper og Emil drømte rigtigt under turen rundt mellem de fantastiske biler…..Hvis vi nu vandt 1 milliard, hvilke biler kunne vi så tænke os. De var begge enige om, at der skulle være mere plads end i de hurtige biler, hvor der normalt kun er to sæder. Begejstringen ville derfor ingen ende tage, da vi kom til en limousine bygget op omkring en 8m lang Hummer, hvor der var indbygget sofaarrangement, TV og køleskab. Sådan en bil skulle vi helt sikkert købe hvis vi vandt 1 milliard…..nu mangler vi så kun at vinde 1 milliard J
,
Her til slut vil jeg indvige Jer i et 2-3 md. projekt både Pia og jeg starter fra i morgen. Vi går begge på slankekur og jeg vil for at lægge pres på mig selv, løbende holde Jer orienteret om vægten. Startvægten her Søndag aften er: 107 kg. Pia's vægt....den må i selv gætte :-). De næste uger vil vi være tilbage med fremskridt og om hvordan vi planlægger slankekuren.
,
Det var så afslutningen på denne vinters besøg og næste uge skal vi være helt alene. Det klare vi nok også, men lidt mærkeligt bliver det dog.
,
Servus Fam. Mortensen


No comments: