Sunday, May 30, 2010

International fodbold og smerte

De skulle ikke selv spille fodbold, men de kom da i TV

Så er det med at komme ud når de voksne skal spille fodbold

Her nyder Pia en detox shake. det er næsten blasfami når hun bruger en af mine weiss bier glas :-)
Vandpistoler og bigballer er næsten det samme som paintball kamp, i hvertfald hyggede de sig godt.
Pia drikker detox shake, jeg har min helt egen shake, der kun skal hældes ud af flasken, men stadigvæk indeholder en masse røde antioxidanter :-)
Bare luften er 28 grd. så gør det ikke så meget at vandet kun er 16 grd.

Selv Camilla kom i. det er hende der laver det største plask til højre.

,
For ca. 4 md. siden fik jeg fjernet en tand, der var død. Det var planen at den skulle erstattes af en implantat og nu var det tid. Jeg havde derfor tid nede ved specialtandlægen, der skulle foretage operationen. Når en tand er fjernet skal kæben have tid til at lukke hullet og derefter gror der tandkød over kæben. Det var status da jeg mødte op ved tandlægen. På dagen vil tandlægen så skære tandkødet op og blotte kæben så han kan bore et hul til skruen, der skal holde tanden.
Der var travlt så jeg fik bedøvende indsprøjtninger og ventede ca. 20 min. Før tandlægen og assistenten var parat til operationen. Første fase gik godt, tandkødet der dækkede kødet blev skåret top og kæben blottet. Anden fase gik knap så godt. Da de var klar til at bore gik boremaskinen i stykker, først troede de den kunne repareres, men det opgav de efter 10 min. Dernæst løb de rundt for at få maskinen ombyttet med en 12 år gammel maskine, der stod i et tilstødende værelse. Alt i mens jeg lå der med tandkødet skåret op og med sug og tamponer i munden. Det tog næsten 20 min. Før de fik den gamle maskine til at virke og kunne komme videre. Tredje fase gik godt, jeg fik boret hul og en skrue blev placeret. Ved fjerde fase gik det igen galt. Da der var gået så lang tid var den bedøvende virkning ved at ophøre og de tre sting jeg fik var ikke de mest behagelige.
,
Pia er begyndt på en 3 ugers speciel diæt, hvor hun bliver afgiftet for alverdens dårligdomme. Hun startede onsdag, De første 4 dage er ikke så hårde, men hun skal hver morgen have en detox shake, med 7 mærkelige ingredienser. Samtidig skal hun tage 18 forskellige vitaminer og urter. De første dage er gået godt, hun kan faktisk mærke at hun ikke får hverken mælkeprodukter, produkter med gluten eller sukker. Noget af det sværeste er at hun ikke må drikke kaffe, men så fur hun drukket en masse grøn te J Det bliver spændende i næste uge, hvor hun skal på en 3 dages faste, hvor hun kun må spise moste grøntsager og flydende smoothies.
,
Lørdag gæstede et hold fra Moldova og De forende Emirater, stadion i Anif. Med dette fornemme selskab skulle alt naturligvis foregå reglementeret og derfor skulle der bruges nogle børn til at følge spillerne ud på banen. Kasper og Emils hold var blevet spurgt og naturligvis sagde de ja. Det var et stort øjeblik for Kasper og Emil og i kampen efterfølgende var deres partner i indgangsmarchen naturligvis deres favorit spiller.
,
Søndag var jeg for første gang siden vinter en tur i bjergene. Dette var en test af både min fysik, men også min forstuvet snow board ankel. Faktisk gik turen godt, tiden (50 min.) var som sidste år, jeg puste og stønnede godt nok, men desværre kunne jeg mærke min ankel ikke var 100% klar, så jeg kommer nok ikke på Untersberg de første 2-3 uger.
,
Tand problemer starter normalt med at gøre ondt, diæter er altid svære i begyndelsen, en forstuvet fod tager tid, men bare vi er tålmodige, bliver enden som altid god, så lad os se om næste uge ikke er lidt bedre.
,
Servus Fam. Mortensen





No comments: