Sunday, March 30, 2014

Puddersne og varmebølge

En selfi fra toppen af Zauchensee med masser af pudersne


Hygge i køkkenet


hygge på terrassen


Ekstrem hygge på terressen......21 grd. i skyggen



En kort og hurtig uge med daglige aktiviteter, saa som skole, arbejde og rengöring. Vedr. rengöring saa har Pia haft jobsamtale med vores kommende rengöringskone. Hun gör ogsaa rent hos naboen og det er ogsaa hen over häkken at Pia fik informationen at der var en mulighed med deres rengöringskone. Det er en ung pige midt i tyverene, saa forhaabentlig har hun energien til at göre grundigt rent.

Mandag var dog også en fantastisk dag for mig. Jeg havde sat 2 kammerater stævne på bakkerne for at stå på ski, men de syntes vejret ikke var det bedste så de meldte fra. Det betød at jeg kl. 9:00 befandt mig på toppen af Zauchen see bjerget med 30-40 cm. nyfalden sne også kaldet pudersne. Det var fantastisk og da jeg sendte en selfi fra toppen blev de også misundelig.

Da jeg spurgte Kasper og Emil om hvad der var sket i denne uge, kom svaret promte, test, test og flere test og i näste uge kommer der flere test. En af Emils bekymring over de mange tests var at han ikke skelnede imellem test og eksamen og dermed ikke fik övet nok til eksamen. Jeg er nu ikke nervös, naar han formaar at lave saadan en reflektion, saa skal han nok huske at öve til eksamen.....hvis ikke saa hjölper Pia og jeg gerne med at huske ham paa vigtigheden J

Hele ugen har jeg döjet med en betöndt skulder. Det resulterede i at jeg tirsdag maatte sidde nede ved lägen med drop i armen for at faa baade smertestillende og cortison for t slaa betändelsen tilbage. Det foregik i et stor rum hvor alle andre der skulle have taget blodpröver ogsaa kom ind. De fleste var äldre mennesker og som de fleste äldre mennesker var de meget snaksagelige. Desvärre er äldre mennesker i Östrig meget sväre at forstaa da de snakker med ekstrem dialägt. Heldigvis starter jeg paa intensivt tysk undervisning paa mandag, saa mon ikke jeg er klar til näste gang jeg skal tilbringe 1 time sammen med äldre Östrigere.

Lördag var store shopping dag. Vi tog alle ud til det närtliggende Adidas outlet, hvor vi var saa heldig at de havde yderlig 25% paa alt. Det blev til 2 par tenissko, et par fritidsbuks og 4 tröjer. Alt var Adidas og samlet pris 1400 kr. saa faar man det vist ikke billigere.
Vi har hele dagen i dag nydt solen paa terrassen, vhor vi i solen har over 30 grd. og 21 i skyggen. Vi har besluttet at spise tidlig for saa at köre til Hallein for at faa en Hallein is som dessert. Dem der har besögt os ved hvad en Hallein is er og det bliver vores förste i aar.

Servus Fam. Mortensen

No comments: