Sunday, November 16, 2008

Billeder fra vores første skitur til Dachstein gletcher den 16. nov.





På toppen af bjerget var der -2 grd. men på terrassen var der vindstille og 15 grd.

Tove og Pia i et af deres marathon samtaler om alt mellem himmel og hav.


Der var to store begivenheder i denne uge. Pia havde Tove på besøg og Camilla og jeg var på vores første skitur.
Egentligt skulle det både have været Tove og Annette der skulle besøge Pia, men desværre blev Annette syg aftenen før de skulle afsted. Tove, der ikke står tilbage for nogen udfordring, valgte at tage toget til Kastrup, nå at booke ind og boarde på under 50 min. flyve til Wien og dernæst med 3 tog til Salzburg, helt på egen hånd. Tove landede i Salzburg tirsdag aften, ved godt mod og rejste hjem 4 dage efter om lørdagen.
Der var godt nok planlagt en del aktiviteter før Tove kom, men desværre havde vi det første dårlig vejr i 3 uger. 3 af de dage Tove var her. Men Pia og Tove fik dog set noget af Anif og omegenen og Tove fik købt en krokodille taske som minde fra turen.
Om lørdagen kørte Camilla og jeg i Hervis (den lokale sportsforretning), for at blive klædt ordentligt på til vinterens skiture. Nu havde vi jo skiene, så måtte vi også have tøjet. Jeg havde jo godt nok min gamle (men gode) heldragt i lilla farve med neon gule striber, men Camille og børnene nægtede at tage på skitur, hvis jeg tog den gamle dragt på. Både Camilla og jeg fik invisteret i hvad jeg tror, bliver noget vi får rigtigt meget gavn af. Jeg fik både bukser og jakke i vind og vandtæt stof, med alle mulige finesser og Camilla fik nye bukser. Nu var vi klar til at stå på ski.
Om søndagen lavede vi den aftale at Camilla og jeg tog til Dachstein gletcheren der ligger i 2700m højde. Der er ikke endnu komme sne på de normale løjper, men her på gletcheren var der rigelig med sne. Pia, Kasper og Emil tog i legeland, hvilket også var godt for det viste sig, at der kun var de professionelle skiløbere der var på løjpen. Jeg lagde da også ud med at vælte to gange på første nedtur :-(, hvilket naturligvis skyltes de nye ski.... der viste sig at være fantastiske da jeg først havde lært dem at kende. Både Camilla og jeg nød at komme på ski og det bliver helt sikkert noget vi kommer til at gøre tit når vi får sne på alle de normale løjper der ligger inden for en radius af 50 km fra Salzburg.
Man kan sige meget om Østrig, men det er nu en fantastisk fornemmelse at sidde på terrassen i t-shirt og svede om formiddagen og derefter tage til bjergene og stå på ski.
Servus/fam. Mortensen




No comments: