Sunday, May 10, 2009

Så kom storken også til Anif

Pia tilser at snobrødsbagningen gøres rigtigt... på dansk maner :-)

Kasper og Emil i poolen sammen med mig... og ja det er ikke et badedyr det er mig.


Kasper med på arbejde i week enden

Mors dag blev fejret med maner og med Danske flag på bordet

Familien på cykeltur og da Alfi har små ben blev han placeret i cykelkurven

Så kan man ikke blive bedre venner


,
Det var ugen, hvor jeg var en kort smuttur til Danmark. Vores hus stod der endnu men som sædvanlig var det utroligt tomt. Jeg fik besøgt naboen og blev opdateret på den sidste slader. Da jeg forlod huset blev der lukke ned for alt varme, da selv vejret i danmark er begyndt at blive varmere.
,
Denne uges fredag var sæson start for svømmeundervisning i Kasper og Emils skole. De var begge utrolig glade for dagen men Emil havde et lidt foruroligende spørgsmål: Far hvordan kan det være at Østriske børn har så store tissemænd.... et svar på sådan et spørgsmål er ikke så let. Man siger ikke til en 9 årig, at det ikke er størrelsen, men gørelsen, det vil bare udløse endnu flere pinlige spørgsmål.
,
Fredag var også forældre dag i Camillas skole. Vi var først på ugen blevet ringet op af forældreformanden, der fik overtalt mig til at overtale Pia, til at bage en kage. jeg skulle arbejde til næsten kl. 13:00 fredag, hvilket også var tidspunktet for arrangementet begyndelse. Da jeg rinede 12:45 til Pia og spurgte om hun var ved at være færdig spurgte hun hvorfor ? det var da først kl. 14:00 vi skulle være det...trode hun. Derefter fik hun fart på men da jeg kom hjem 13:40 var kagen stadigvæk ikke færdig. Kl. 13:55 da vi kørt til skolen måtte kagen stå på gulvet med aircon systemet på fuld gas og retning mod gulvet for at få glasuren til at størkne.
Forældresamtaler er ikke en del af det ellers så ordnet Østriske system. Her foregår alt i kaos. Lærerne sidder i forskellige rum fordelt på hele skolen. Uden for hver rum er der ca. 7-8 stole. Det er til forældre der sidder og venter. Nogle gange kan man sidde og vente i op til 2 timer på at komme til at snakke med en lære i en af hovedfagene. Træls og spild af tid.
,
Lørdag var ikke en af de dage jeg håber der er for mange af i løbet af året. Pia havde solgte hendes Grundfos aktier og nu skulle pengene formøbles i nye havemøbler. Fra kl. 9:30 til 13:00 kørte vi frem og tilbage mellem XXXLutz, Kibo og Mega Max for at finde de rigtige til den rigtige pris. Møbler var der nok af men ikke de rigtige eller til den rigtige pris, så vi kom hjem med en Weber gas grill i stedet for nye havemøbler. Den handel var jeg naturligvis glad for, men problemerne var ikke ovre endnu. Det viste sig nemlig, at det var den forkerte moden med kun 2 brændere, så jeg måtte endnu engang tilbage til MegaMax og da de selvfølgelig ikke havde den model jeg gerne ville have kom jeg også tomhændet hjem.
,
Søndag var ren hygge med morgenvækning af Pia. Det var jo trods alt morsdag. Camilla havde lavet en urtepotteskjuler og Kasper og Emil havde lavet en mordagsremse på tysk. Resten af dagen hyggede vi os ved poolen, spiste og senere gik vi en tur, hvor vi så storken flyve lavt hen over vores hus (den havde ingen babyer med).
,
Foråret er helt sikkert kommet til Anif og det er storken også,
,
Servus Fam. Mortensen





No comments: