Sunday, May 17, 2009

Ugen da Göllstrasse 11 blev invaderet

Og nej, det er stadigvæk ikke Kasper og Emil med et badedyr...det er Pia


Og nej igen... det er ikke Lock Ness uhyret :-)


Camilla havde inviteret 6 Piger til morgenmad

De 6 piger blev hen på aftenen til 18 piger og drenge, men først var der vandkamp


Alfi fik besøg af sin første menneske mor og hunde søster

Der blev ryddet op i drengenes akvarium også var det tid til ofring til Bella

De 5 hverdage var ganske normale i denne uge. Lidt rejseri fra min side og skole for børnene og "afslapning" for Pia. men after de 5 almindelige dage holdt det almindelige op !!!!
,
Fredag havde Camilla inviteret 6 piger til at overnatte. Det skulle blot være en pige aften, hvor de fik lov til at få en eller to øl. Men allerede tirsdag ringede en af forældrene til mig og ville lige høre om vi havde givet lov til at de kom og overnattede. Selvfølgelig måtte de det, kunne jeg kun svare, hvortil hun spurgte om vi ville være hjemme, selvfølgelig villle vi være det. Jeg kunne kun forsikre hende om at vi havde alt under kontrol........
,
Fredagen kom og 6 piger blev afleveret på Göllstrasse 11. Derefter gik der ca. 1 time så ankom 5 scooter med 6 drenge. Dette skete på et tidspunkt, hvor Kasper, Emil og jeg var på vej hen til "onkel Dennis" da der ikke måtte være små børn i huset når Camilla havde besøg. Jeg var lidt bekymret da de 6 drenge kørte op mod vores hus og jeg kørte væk, så jeg ringede til Pia, mun hun forsikrede mig at hun havde alt under kontrol.
,
Drengene, onkel Dennis og jeg fik spillet lidt fodboldt og tog en tur på Burger King for at få fyldt depoterne op igen. Da vi kom hjem til Onkel Dennis gik drengene i kødet på Dennis og han fik startet computeren op også fik den ikke for lidt med forskellige spil. Jeg brugte tiden til at ringe til Pia. Da hun tog telefonen kunne jeg godt høre der var en del snakken i baggrunden. Jeg spurgte om der var gang i festen, hvortil hun svarede, at der pt. ca. var 18-20 piger og drenge. Der havde været vandkrig, hvor pigerne var blevet smidt i poolen med tøj på. Genboen havde været nede og brokke sig over at drengene kørte for stærkt på vejen, men ellers var der styr på tingene.
,
Jeg besluttede mig, at det nok var tid for at komme hjem, så vi sagde farvel til Dennis. Hjemme kom Kasper og Emil i seng og jeg kunne så småt danne mig et overblik. I indkørslen stod 6 scooter, en stor dreng kom hen til mig og spurgte på godt engelsk om hvor mange hestekræfter min bil havde for hans far havde en Audi A5 med 200 HP. Nede på Camillas værelse sad en dreng og spille spil på Camillas computer og med jævne mellemrum sprang han op og dansede solo, hvilket han faktisk gjorde godt. Over alt var der enten drenge eller piger. Det mest fantastiske var at ingen var fulde, de morede sig bare. Kl. 1:00 fik dem der ikke var inviteret til at overnatte en pæn anmodning om at forlade huset for festen var slut. Herefter skete der noget mange unge mennesker i Danmark kan lære noget af. De inviterede piger spurgte mig hvor vores "stausachuer" støvsuger var og om vi havde en gulvskrubbe. Mindre end en ½ time senere var alt ryddet op, der var støvsuget og gulvet på Camillas værelse var vasket. Godt gået piger :-)
,
Lørdag sov vi alle længe, pigerne blev hentet kl. 11:00 og kl. 17:00 tog Camila og jeg til fodboldt sammen med Onkel dennis. Vi skulle ind og se Salzburg Red Bull. Salzburg ligger på førstepladsen og er netop ved at købe en spiller fra AAB, Thomas Agustinosen. Det er tydeligt at den Østriske liga ikke er af højeste kvalitet, men det var trods alt en underholdende kamp. hvor Salzburg vandt 2-1 over Linz.
,
Mens vi var til fodboldt var Pia taget til hundeudstilling, hvor hun skulle mødes med Birgit, der var hende vi købte Alfi af. Senere var Birgit hjemme ved os for at møde Alfi. Det var tydeligt, at han ikke havde glemt Birgit han lovrede med halen og peb af glæde. Jeg tor det var et dejligt gensyn for begge og Birgit er trods alt den første menneske mor Alfi har haft så hende glemmer man nok ikke så let. Alfi fik også snakket med hans søster, men her var gensynet ikke så glædeligt. Både Alfi og søsteren kunne ikke genkende hinanden, så de fik aldrig rigtigt sagt hej til hinanden.
,
Efter fodboldtkampen kørte vi alle hjem til Göllstrasse, hvor vi havde en hyggelig aften med EU melodi grandprix og masser af slik, der ikke var blevet spist dagen før.
,
Søndag var den varmeste dag i året pt. og vores pool var oppe på 20 grd. Det blev derfor en hel dag ved poolen, hvor vi alle en eller flere gange fik en dukkert i det kølige vand. Når Østrig viser fra denne side, med 25 grd. en let varm brise, udsigt til bjergene, hvor der stadigvæk er sne på toppen, et glas rødvin i hånden og den nyeste bog af Ram Charan, så er det svært at tænke negative tanker.
,
Servus Fam. Mortensen

No comments: