Sunday, November 15, 2009

Så blev skisæsonen startet......i Kazakhstan

Sådan ser en glad mand ud når han skal til at spise sin hjemmelavet Chili Con Carne.....ekstra stærk.

Lørdag aften var ugens spilleaften, hvor vi spillede Matador og Søndag morgen var Kasper og Emil stadigvæk igang med spillet.


Et sødt billede af Alfi før han blev klippet


Skisæsonen blev startet, men ikke i Østrig. Jeg var i Kazakhstan og da vi var færdig med de forskellige møder torsdag eftermiddag blev jeg inviteret op til det lokale skiresort, hvor vi brugte 3 timer på ski. Jeg havde ikke regnet med at skisæsonen skulle startes i Kazakhstan, men når nu lejligheden bød sig så skulle den også udnyttes.
,
Det var også ugen hvor Camilla skulle i praktik. Hun skulle være hos den lokale frisør i Hallein. Mandagen startede med forberedelse til dagens arbejde. Håret skulle sættes rigtigt og det rigtige tøj skulle findes. Hun havde fået at vide at dress code var sort, så Camilla havde taget sorte bukser , trøje og sorte tennissko, så hun forventede alt var som det skulle være. Desværre startede dagen ikke som hun havde planlagt. Ejeren af frisørsstuen var en rigtig Gimpe. På Camilla's tennissko var der en lille hvid kant og hendes hvide undertrøje kunne ses i V-udskæringen ved halsen. Dette blev påtalt i skarpe vendinger og bedre blev det ikke da hun næsten var blevet sendt hjem da hun kom til at lave en lille "blop" lyd da en tyggegummi bobbel sprang. Onsdag besøgte Pia Camilla på arbejdet, hvor hun bestilte en vask og klipning. Vasken gik godt....det var Camilla der vaskede Pia, men klipningen gik knap så godt. Hele week enden har Pia gået rundt med et tørklæde på hovedet og det er ikke fordi hun har konverteret til den Muslimske tro og burka beklædning.
,
Torsdag var Kasper og Emil inviteret til jubilæum hos borgmesteren i Anif. Han havde 25 års jubilæum som borgmester. De skulle gentage succesen fra stenteateret, hvor de sang tyske sange. En af sangene de sang, var sangen Vimmersvej, men på Engelsk. Både Kasper og Emil syntes dog at denne "tyske" sang lød lidt mærkeligt, indtil de havde sungen den for Pia og Jeg og vi kunne fortælle dem at den faktisk var Engelsk.
,
Hver anden lørdag har vi spilleaften. Kasper og Emil havde fundet Matador som de mindes at vi engang havde spillet i Danmark. Vi startede kl. 19:30 og var først færdig kl 22:15 med mig som vinder og to desperate børn der begge var gået konkurs. Det er første gang jeg har hørt to 10 årig børn tiggede om at få gældssanæring så vi kunne starte på en ny omgang.
,
Søndag morgen tog jeg cyklen kl. 08:00 og cyklede mod Gais berg hvor jeg startede opturen fra Elsbethen ruten. Dette er den vej op, der ligger tættest på Anif, men desværre også den stejleste vej op. Jeg cyklede i 1 time og 30 min. op af bjerget, der efter min mening helt sikkert har været uden for katagori. Jeg pustede og stønnede og fik mælkesyre i benene og halvvejs op besluttede jeg mig for at jeg havde fået træning nok. Morgenmaden sad helt oppe i halsen, hjertet gik for fulde hammer og højre fod var begyndt at sove. Jeg er glad for at jeg ikke valgte cykelrytter sporten frem for stærkmandssporten og jeg tager hatten af for Tour de France rytterne, der helt sikkert deltager i et af verdens hårdeste sportsgrene og konkurrence.
Efter opturen kom nedturen.....en helt anden oplevelse, men en kold oplevelse. Ved bunden af bjerget har der sikkert været 8 grd. men da jeg koksede, kørte langsomt og svedte føltes det ikke koldt. Nedturen tog ca. 10 min. men den startede i ca. 4 grd. i en svedig trøje om med ca. 40-50 km/t der kølede alt ned fra fingerne til hovedet og overkroppen. Da jeg ankom ved foden af bjerget bævrede jeg af kulde, så selv om jeg var træt tænkte jeg kun på at få fart på cyklen og dermed også gang i kroppen. 15 min. senere var jeg hjemme træt men tilfreds med indsatsen. Jeg kan dog godt se at planen med at skulle cykle op af Gross Glockner, der er 4 gange så lang som den strækning jeg cyklede i dag, nok enten må droppes eller også må jeg i skarp træning.
,
Vi nærmere os december måned og Julen og det glæder vi os til, da vi i denne uge fik beskeden, at Pia's forældre og Moster Anna kommer og holder jul i Østrig. Det glæder vi os alle til, specielt Kasper og Emil........og jeg glæder mig til Harry's brune kartofler,
,
Servus Fam. Mortensen


No comments: