Sunday, March 3, 2013

Et helvede.....


Her laver Kasper en strike


Fra lørdagens paragliding. Den iagtsomme seer vil have bemærket at jeg flyver helt uden at styre med hænderne, mens jeg frigøre accelleratoren neden uder benene



Som altid når foråret kommer skal isen i poolen udforskes....og smadres




Under en samtale ved middagsbordet midt på ugen, fik vi beskeden fra drengene, at næste år vil blive et helvede i skolen. Åbenbart fordobles antallet af eksamenerne og forberedelserne skulle også være mindst dobbelt så hårdt…..hvis man skal forholde sig til hvad Kasper og Emil fortæller.  Næste år er også året, hvor de skal vælge specifikke timer og her er det ikke de samme timer drengene vælger. Kasper vil gerne prøve en ny retning kaldet business og Emil vil vælge Fransk. Heldigvis (syntes vi) vil de begge gerne opfriske deres tysk. Vores samtale sluttede med, at hvis jeg fik forlænget min kontrakt med et år længere vil året 2014/15 blive et dobbelt helvede, med eksamener hver måned og ingen fritid. Nu har vi mødt nogle af de ældre drenge, både i skolen og uden for skolen og de ser nu både glade og motiveret ud, så måske ikke også vores drenge overlever, hvis vi skulle blive et år længere.

I Week enden opdagede jeg ”forretningen”, den hedder ”Mountex” og er en fantastisk forretning med alt hvad man kan bruge til udendørsaktivitet og specielt i bjergene. Lørdag besøgte Pia og jeg forretningen og en time senere var jeg stadigvæk i forretningen. Selv Pia syntes den var ”lidt” specielt, men efter en ½ time gik ind i en legetøjsforretning ved siden af Mountex, så kunne jeg blive og savle over alt udstyret til bjergbestigning. Jeg kunne have købt så meget som jeg helt sikkert ville få brug for på et eller andet tidspunkt (man må ikke gå ned på udstyr), men jeg styrede mine lyster og købte kun en fold ud sav. Dem af Jer der følger vores blogg ved, at jeg nu to gange har landet i et træ, hvor udgangen involverede nedsavning af op til flere træer, så en foldudsav, måtte tilføjes til mit Paraglider udstyr…….just in case J

Søndag morgen var vi til fødselsdag hos familien Poulsen, hvor Simon havde fødselsdag. Selv om det var først på dagen måtte Brian og jeg ned og kigge til øllet vi bryggede for 14 dage siden. Vi fik en lille smagsprøve, men den skarpe smag og simple duft var en tydelig indikator på at den stadigvæk mangler 2 md. lagering før den er perfekt. Til den tid burde vejret også være til en kold øl på terrassen.

Det er nu søndag, de maaaange lektier er netop afsluttet, Ugens sidste vasketøj er i vaskemaskinen og jeg er færdig med bloggen.

Szia Fam. Mortensen

No comments: