Sunday, March 24, 2013

Politi og tandlæge

Det er så her Pia er til brunch med de andre danske piger i Budapest, flottere kan det vist ikke blive


Er de ikke søde......... det er altså Pia der står bagerst


I Fredags var Camilla til 80'er fest og mer 80'er look alike kan det vist ikke være :-)

Jeg fik mit ”pilot certificat” for 2 uger siden, men det var først Tirsdag jeg fik fuld ret til at kalde mig ”A pilot”. Tirsdag mødtes jeg med Tibor og Robi, mine to paraglider venner på ”Aero klinik Budapest” der er det hospital, som checker alle piloter i Ungarn, lige fra Paraglider til store internationale flyvemaskiner. 4 timer senere med check af syn, hørelse, motorik og hjerte m.m. blev vi alle tre erklæret pilot af grad ”A”

Tirsdag var også dagen, hvor Alfi var til læge. Vi har længe undgået Alfi da den lugtede noget så fælt ud af munden, så tirsdag skulle den til dyrlæge/tandlæge og for at fuldende dagen blev den også klippet. Det var derfor en fornøjelse at blive modtaget da jeg kom hjem af en ren korthåret og velduftende hund……nu mangler vi bare at lære drengene at tage bad og bruge deodoranten regelmæssigt J

Fredag blev vi stillet for et udfordrende valg. Der var X-factor finale og landskamp på samme tid i fjernsynet. Vi var inviteret over til Anna og Brian til landskamp, men Pia ville godt se X-factor. Normalt ville jeg også gerne se X-factor, men efter sidste uges skandale, hvor Amanda røg ud, var motivationen lille. Vi blev dog hjemme og hørte de 6 første indslag, men da pausen kom, traf vi beslutningen: at komme på uventet besøg hos Anna og Brian. Det viste sig at være den rigtige beslutning for mig men ikke Pia. Jeg var gået glip af første halvleg men stillingen var 0-0 og i anden halvleg scorede Danmark 3 mål som jeg så. Pia derimod sluttede aftenen af med at spise en dejlig karamel med lakridssmag, som resulterede i en mistet guldkrone og et ødelagt afstandsstykke til hendes bøjle.

Lørdagen måtte Pia så til tandlæge og drengene tog ned til en kammerat hvor de mødtes med resten af gruppen, der sammen skal lave en ny film, der har en titel jeg ikke kan udtale. Jeg derimod to sammen med Thomas Okkels, en ny dansker hos Grundfos her i Ungarn, på shopping. Vi går begge op i bjergklatring og vi skal begge have nye støvler, så fra 13:00 til 17:00 besøgte vi 4 outdoor butikker med alt hvad man har brug for, hvis man vil vandre og overnatte i naturen. Det var et rent mirakel vi ikke kom hjem med et eneste køb.

Søndag var dagen vi alle havde ventet, på da Camilla skulle ankomme med toget fra Salzburg kl. 15:00. Vi ankom desværre lidt for sent til banegården da vi blev stoppet af politiet. Der er en masse vejarbejde i Budapest og af en eller anden grund ledte vores GPS os ind i en busgade. Her stoppede politiet os, men da jeg på gebrokken engelsk (skuespil) sagde at jeg kun havde fulgt GPS’en, opgav de videre tiltale. Det var dejligt at få Camilla på besøg og selv drengene glædede sig til at se deres ”lille” søster som de nu kalder hende, da de i højden er blevet højere end Camilla.

Det er nu søndag, pizzaen er bestilt, Camilla ser dansk fjernsyn, drengene ser youtube, Pia ser på facebook og jeg prøver, at slippe for at se på denne computer.

Szia Fam. Mortensen




No comments: